سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث سد «معشوره» راهکار تامین آب پایدار کوهدشت است

استاندار لرستان با اشاره به مشکل نبود آب پایدار در شهر‌های این استان گفت: مهم‌ترین راهکار رفع این مشکل احداث سد «معشوره» است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، استاندار لرستان با اشاره به مشکل نبود آب پایدار در شهر‌های این استان گفت: مهم‌ترین راهکار رفع این مشکل احداث سد «معشوره» است.

سیدموسی خادمی امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به شهر کوهدشت اظهار داشت: امروز شاهد سومین سفر دکتر اردکانیان به لرستان هستیم که نشان از نگاه خاص وزارت نیرو به استان است و جای تشکر و تقدیر دارد.

وی پروژه آبرسانی به شهر کوهدشت را اقدامی ارزشمند و تحسین برانگیز دانست و با اشاره به مشکل نبود آب پایدار در شهر‌های استان گفت: در همین راستا به طور متداول اقدام به حفر چاه‌های زیادی کرده ایم و سال‌هاست درگیر این معضل هستیم چراکه بعد از مدتی عمق آب آن‌ها پایین می‌آید و باید مجدداً این کار را انجام دهیم.

استاندار لرستان بیان کرد: امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های تامین آب پایدار که مهم‌ترین راهکار آن احداث سد معشوره است بتوانیم این موضوع را حل کنیم.

خادمی سد معشوره را مطالبه مردم کوهدشت دانست و اضافه کرد: ایجاد آرامش در حوزه‌های بالادستی و افزایش زمانِ ماند برای آب به ته‌نشین شدن خاک کمک می‌کند و سبب حفاظت دریاچه سد‌ها در پایین‌دست خواهد شد.

وی به سیل امسال استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه نزدیک دو میلیون مترمکعب از خاک باغات پلدختر در جریان این حادثه تخلیه شد، گفت: سال‌هاست که خاک از منطقه خارج و در مخزن سد‌ها انباشته می‌شود و نهایتاً هزینه‌های زیادی به دنبال دارد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه باید خواسته تاریخی مردم را به نتیجه برسانیم، اظهار کرد: هم‌اکنون دولت اعتبار زیادی برای اجرای پروژه‌های بزرگ ندارد و جهت عملیاتی شدن طرح‌های استان باید به دنبال راهکار‌های نوین تامین مالی باشیم.

خادمی خاطرنشان کرد: امیدواریم مجموعه وزارت نیرو در این رابطه مساعدت‌های لازم را با استان داشته باشند.

وی بحث تامین آب شرب شهر کوهدشت در تابستان را از دغدغه‌های استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با این کار‌ها و نهایتاً احداث سد معشوره دیگر شاهد مشکل کم‌آبی در این منطقه نباشیم.


انتهای پیام/ب

راهکار تامین آب پایدار کوهدشت احداث سد «معشوره» است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.