سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

البغدادی به روایت هم بندی‌اش در زندان/ از مکر و ترفندهای روانی تا کینه‌توزی و بی‌رحمی مرگبار

شخصی که دو سال در کنار فرمانده داعش در زندان بود از ترفند‌های روانشانسی او برای فریب و همچینن کینه توزی اش سخن گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، ­سردبیر روزنامه رأی الیوم و تحلیلگر توانمند فلسطینی در سال ۱۹۷۰ برای تحصیلات دانشگاهی به دانشگاه قاهره مصر رفت و در آنجا مدرک مترجمی زبانی عربی به انگلیسی را گرفت. وی در زمینه داعش نیز کتابی تحت عنوان "دولت اسلامی خلافت دیجیتالی/ slamic state the dijital caliphate" نوشت که راز‌های بسیاری درباره این گروه تروریستی فاش می‌کند.

در قسمتی از این کتاب درباره شخصی نوشته شده که مدتی با فرمانده داعش در زندان هم بند بوده است.

از صحبتهای او کاملا ترفندهای رواشناسانه و سرشار از مکری که ابوبکر البغدادی برای فریب یا جذب دیگران استفاده می کرده مشخص است. همچنین در بخشی از این اظهارات به وضوح حس سیری ناپذیر انتقام توام با کینه توزی حس می شود.

 عطوان در این قسمت از کتاب نوشت:

کسانی که بغدادی را ملاقات کرده اند از طرز صحبت کردنش او را شخصی با متانت و جدی توصیف می‌کنند. یکی از طرف‌های تماس من به رهبری دولت خلافت نزدیک است و به دلایل امنیتی قادر به ذکر نام او نیستم. این شخص از سال ۲۰۰۴ حدود دو سال با بغدادی در بازداشتگاه مرکزی اردوگاه بوکای عراق زندانی بود. وی می‌گوید:بغدادی همیشه لبخندی آرام به لب داشت و بسیار خویشتن دار بود.  


بیشتر بخوانید:بلبل داعشی به هلاکت رسید +عکس


هم بندی ابوبکر البغدادی که در جرگه اسامه بن لادن هم بوده می‌گفت:البغدادی من را به یاد رهبر القاعده می‌انداخت، زیرا بسیار کاریزماتیک بود. به عنوان مثال اگر در اتاقی بنشینی و به سخنانش گوش دهی محال است تحت تاثیر ایده و باورهایش قرار نگیری، اما در عین حال بسیار بی رحم و تهدیده کننده است. به خاطر می‌آورم روز آزادی اس از زندان به نگهبان دروازه خروجی گفت:دوباره تو را خواهیم دید و آن روز تو در خیابان‌های خواهی بود. چه اینجا یا هرجای دیگر.


بیشتر بخوانید:کارکشته‌ترین دلالان محبت داعش در بنگاه جهاد نکاح/ از «ام‌خطاب» چاقوکش تا «ام سیفاله» مشاور جنسی‌ تروریست‌ها!


فرمانده داعش نه کسی را می‌بخشید و نه از یاد می‌برد. پس از ترور عمر البغدادی در سال ۲۰۱۰ دونفر از یازده عضو شورای مشورتی که برای انتخاب امیر جدید تشکیل شده بود انتخاب ابوبکر را تایید نکردند. جمال الحمدانی یکی از آنان بود که اندکی بعد به قتل رسید. ابوبکر بسیار محاسبه گر و مکار است. اگر احساس کند در نبردی پیروز نیست سریعا عقب نشینی می‌کند. در پایان اینکه بغدادی برخلاف بن لادن به ثروت متکی نبود و شهرت او باعث پیشبرد اهدافش شد. شهرتی که افراط گریان را نسبت به او وفادار و ستایش کننده نگه می‌داشت. ناگفته نماند که ابوبکر خود را جانشین حقیقی میراث بن لادن و مناسب‌ترین فرد برای اجرای برنامه‌هایی او می‌دانست.


بیشتر بخوانید:اعترافات «جکی جهادی» عضو داعش که والدینش را سیاه‌بخت کرد/ شدیداً از اقدام خود پشیمانم و انتظار بخشش ندارم! +تصاویر


انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، تروریسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.