سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار رسانه رسمی کره‌شمالی خطاب به آمریکایی‌ها:

کره‌شمالی کشوری نیست که آمریکا هر زمانی بخواهد به آن حمله کند

رسانه رسمی کره شمالی حرکت غیرعادی آمریکا در دشمنی هرچه بیشتر علیه پیونگ‌یانگ را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوز ویک، رسانه رسمی کره شمالی حرکت غیرعادی آمریکا در دشمنی هرچه بیشتر علیه پیونگ‌یانگ را محکوم کرد. این رسانه به اظهارات «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه خبری روز یکشنبه اشاره کرد که گفته بود حدود بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کره‌شمالی در تحریم است.

این رسانه خطاب به آمریکایی‌ها هشدار داد: کشور ما کشوری نیست که تسلیم تحریم‌ها (آمریکا) شود و کشوری نیست که واشنگتن هر زمانی که بخواهد به آن حمله کند. اگر کسی جرأت کند حق حاکمیت و موجودیت ما را زیر سوال ببرد، در کشیدن ماشه‌ای به‌منظور دفاع از خود تردید نخواهیم کرد.

روز گذشته نیز رسانه‌های دولتی کره شمالی به نقل از دولت این کشور نوشتند: تمدید تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی یک «اقدام خصمانه» است و این موضوع یک چالش جدی در نشست سال گذشته سران پیونگ یانگ و واشنگتن در سنگاپور بود.

همچنین به فاصله چند روز تا سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی در بحبوحه بن بست موجود در مذاکرات هسته‌ای میان آمریکا و کره شمالی، یک مقام وزارت امور خارجه کره شمالی از رویکرد کره جنوبی درباره این مذاکرات انتقاد و اعلام کرد سئول تلاش می‌کند تا به گرفتن ژست «میانجی», جایگاه خود را در گفتگو‌ها برجسته نشان دهد.

این مقام کره‌ای در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، تصریح کرد آمریکا و کره شمالی «طرف‌های مستقیم» هستند و مذاکرات دوجانبه میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ به هیچ وجه مسئله‌ای نیست که دولت کره جنوبی بتواند در آن میانجیگری و دخالت کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.