سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص اعتبار برای جابجایی روستای میرده در سقز

فرماندار سقز خواستار پرداخت نقدی خسارت به مردم روستای میرده شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامیل کریمیان در جریان بازدید معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از میرده و سد چراغ ویس، خواستار تخصیص منابع اعتباری برای تملک زمین‌های سطح ۲ و ۳ این روستا شد.

کامیل کریمیان گفت:  با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های تملک منازل روستایی میرده که در کاسه سد قرار دارند به صورت اوراق خزانه پرداخت می‌شود از معاون سازمان برنامه و بودجه کشور خواست برای ترغیب و تشویق روستائیان برای اسکان در مکان جدید و ساخت ساختمان، خسارات به صورت نقد به آنان پرداخت شود.

کریمیان با اشاره به زمین‌های پایاب سد و اجرای عملیات شبکه‌های آبیاری و زهکشی، از معاون برنامه و بودجه کشور خواست آب مورد نیاز برای آبیاری ۶ هزار هکتار از این زمین‌ها تخصیص یابد.

کامران خرم، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: پرداخت خسارت به مردم میرده، عملیات تملک، هیدرومکانیکال، ایجاد جاده‌های جایگزین، ایستگاه هیدرومتری، نصب تجهیزات برق مربوط به سیستم‌های هیدرومکانیکال، عملیات تاج و محوطه سازی و روشنایی محوطه از مهمترین برنامه‌ها برای اتمام کامل پروژه طرح سد مخزن چراغ ویس است.

حمیدرضا عدل، معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور، از فرودگاه سقز بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت.

فرماندار سقز در این بازدید با اشاره به اهمیت فرودگاه سقز به عنوان پروژه‌ای زیرساختی، خواستار تسریع در اتمام آن توسط پیمانکار و تخصیص به موقع اعتبارات شد.

کامیل کریمیان افزود: اتمام پایانه فرودگاه، طویل کردن باند، رفع موانع پروازی و محوطه سازی توسعه فرودگاه از مهمترین مسائل پیش روی فرودگاه سقز است.

گفتنی است در صورت اتمام فرودگاه هر هفته ۲ پرواز در آن انجام می‌شود که در طرح بلند مدت و توسعه آن، هر روز یک پرواز مد نظر قرار گرفته است.

انتهای پیام / م

پرداخت نقدی خسارت به مردم روستای میرده در سقز

برچسب ها: اعتبار ، روستاییان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.