سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعطیلی میراث فرهنگی کشور به استان‌ها سرایت کرده است

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: نقایصی که در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری مشاهده می شود، مربوط به یک استان نیست .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، "یحیی کمالی‌پور" نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس امروز ۶ تیرماه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: نقایصی که در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری مشاهده می‌شود، مربوط به یک استان نیست و متاسفانه میراث فرهنگی کشور تعطیل است و تعطیلی آن به استان‌های کشور سرایت کرده است.

وی افزود: قریب به ۱۰ جلسه رسمی کاربردی با مسوولان سازمان میراث فرهنگی کشور داشته و ده‌ها سرمایه گذار قدر بخش خصوصی برای احیای تمدن جنوب اعلام آمادگی کرده و طرح دادند، اما میراث فرهنگی کشور حتی حاضر نشد پای صحبت این سرمایه گذاران بنشیند.

کمالی پور تصریح کرد: میراث فرهنگی میدانی برای تعویض مدیران کشور شده و هر جا می‌خواهند به کسی پست بدهند به سراغ میراث فرهنگی می‌روند.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس با اشاره به وضعیت گردشگری کشور گفت: سرباز را با اسلحه خالی به جنگ فرستاده ایم و انتظار داریم موفق شود.

وی اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته مدیران متعددی به میراث آمده اند که اکثر این مدیران در استان کرمان گرفتار مسائلی شده اند و علت این است که در کشور سر و سامانی برای کنترل، نظارت و ساماندهی این بخش وجود ندارد و دامن گیر مدیران ما می‌شود و سرمایه هایمان را به راحتی از دست می‌دهیم.

کمالی پور خطاب به فعالان حوزه گردشگری گفت: اگر منتظر سازمان میراث فرهنگی کشور هستید، انتظار بی فایده‌ای است.

انتهای پیام/س

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.