سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره پوشاک سنتی اقوام سیستان و بلوچستان در زاهدان برپا شد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره پوشاک سنتی اقوام این استان با بیش از ۵۰ اثر در محل نگارخانه موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان برپا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،نصیراحمد ملازهی  اظهار داشت: در این جشنواره بیش از ۵۰ اثر خامه دوزی، سیاه دوزی و سوزن دوزی به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: هدف از این جشنواره ارائه طرح‌ها و نقوش متنوع و زیبای پوشاک سنتی و مجلسی سیستان و بلوچستان است تا علاقمندان رشته‌های صنایع دستی بویژه خیاطی و سوزن دوزی بتوانند از الگو‌های بومی و محلی بهره بیشتری ببرند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱۵۰ اثر از شمال و جنوب استان به جشنواره ارسال شده که از این تعداد بیش از ۵۰ اثر در این نمایشگاه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی بیان کرد: این جشنواره که با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، صنایع دستی و موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان برپا شده تلفیقی از هنر و فرهنگ استان را به نمایش گذاشته است.

ملازهی گفت: محصولات تولیدی هنرمندان در این نمایشگاه به فروش می‌رسد و سفارشات بازدید کنندگان نیز پذیرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از هشت صبح در محل نگارخانه موزه منطقه‌ای جنوب شرق برای بازدید عموم آزاد است، افزود: ورکشاپ زنده نیز در کنار این جشنواره برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

جشنواره پوشاک در زاهدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.