سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و مخدوش در استان زنجان

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان زنجان ازاجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و مخدوش در استان زنجان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خانی پور رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه، برنامه ریزی و مشارکت همه سازمان‌ها، نهاد‌ها و اقشار مختلف مردم است خاطر نشان کرد: امروز نیروی انتظامی در هر منطقه و نقطه‌ای از کشور متناسب با آسیب‌های آن منطقه برنامه ریزی و اقدام می‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به این که طرح برخورد با موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و مخدوش در استان زنجان برای ارتقاء امنیت اجتماعی اجرا می‌شود  بیان داشت: بسیاری از سرقت‌های خرد مانند کیف قاپی، سرقت از مغازه و سایر جرایم توسط راکبان موتور سیکلت‌های فاقد پلاک و مخدوش انجام می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران به ویژه تخلفاتی همچون مخدوش کردن پلاک اظهار داشت: پلاک هویت موتورسیکلت است و با توجه به اینکه ابزاری برای شناسایی مالک وسیله نقلیه محسوب می‌شود طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر، دستکاری و نبود آن عواقب انتظامی و امنیتی را در پی خواهد داشت.

سرهنگ خانی پور با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک به طور جدی مورد توجه پلیس قرار داشته و با این تخلف برخورد می‌کنند، از اجرای طرح برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران در سراسر استان زنجان خبر داد و گفت: به هیچ عنوان برای پلیس قابل پذیرش نیست که پلاک موتورسیکلتی مخدوش شده یا روی آن پوشانده شود. به طور کلی هر آنچه که دید پلاک موتورسیکلت را کاهش داده یا مخدوش کند، خلاف است و پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

وی درباره مجازات‌های مخدوش کردن پلاک نیز گفت: هماهنگی خوبی در این زمینه میان پلیس راهور و مراجع قضائی وجود داشته و به طور کلی در حوزه مخدوش کردن پلاک علاوه بر توقیف موتورسیکلت، فرد خاطی به مراجع قضائی معرفی شده و مشمول جریمه نیز خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان زنجان اضافه کرد: آن دسته از افرادی که به منظور جلوگیری از اعمال قانون نسبت به پوشاندن یا مخدوش کردن پلاک موتورسیکلت اقدام می‌کنند حتماً به مراجع قضائی معرفی شده و با آنان برخورد خواهد شد.

وی در ادامه از اجرای این طرح طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: از موتورسیکلت سواران درخواست داریم که از قرار دادن زنجیر و پوشاندن پلاک وسیله نقلیه خود خودداری کرده و حتما از کلاه ایمنی برای حفاظت از جان خود استفاده کنند.

سرهنگ خانی پور با اشاره به دیگر تخلفات موتورسیکلت سواران نیز اظهار داشت: نداشتن کلاه ایمنی، عبور از پیاده رو و حمل بار غیرمتعارف با موتورسیکلت و انجام هرگونه حرکات نمایشی از مواردی است که پلیس با آن برخورد خواهد کرد که در برخورد با این تخلفات، مهمترین اصل حفظ ایمنی ترافیکی و سلامت خود موتورسیکلت سواران است چراکه موتورسیکلت سواران سهم زیادی در آمار تلفات تصادفات رانندگی در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

انتهای پیام/ر

طرح برخورد با موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و مخدوش در استان زنجان برای ارتقاء امنیت اجتماعی اجرا می‌شود 




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.