سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامان دهی آثار و بنا‌های تاریخی سرپل ذهاب

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : آثار و بنا‌های تاریخی سرپل ذهاب سامان دهی می‌شود و احداث موزه در این شهرستان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : میراث فرهنگی استان در اجرای طرح توانمندسازی بنیاد مستضعفان برای سرپل ذهاب ۲ طرح احداث بوم گردی و بازارچه عرضه صنایع دستی را در روستا‌های این شهرستان پیشنهاد داد که با آن موافقت شد و تسهیلاتی برای آن در نظر گرفته شد.

وی گفت : آثار تاریخی بسیاری در سرپل ذهاب وجود دارد که باید ساماندهی شود از این رو در گام اول با حمایت استاندار اعتبار لازم برای ساماندهی اثر تاریخی طاق گرا فراهم شد و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: در مرحله بعدی احداث یک موزه تاریخی در سرپل ذهاب در دستور کار قرار دارد که موافقت آن کسب شده و در صورت تأمین مکان لازم به سرعت عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

قادری اظهار داشت: پیگیری‌های لازم برای واگذاری ساختمان مدرسه ۱۷ شهریور که در محوطه قدیمی‌ترین اثر سنگ نوشته جهان قرار دارد صورت گرفته، ولی تاکنون به نتیجه لازم نرسیده است و ما امیدواریم این واگذاری سریع‌تر انجام شود که موزه تاریخی در این مکان ایجاد شود.

 

 

انتهای پیام/د

احداث موزه در شهرستان سرپل ذهاب

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.