سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا آسیا همچون اروپا صاحب پارلمان می شود ؟

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با جمع بندی نظرات پارلمان های آسیایی مقرر شد پارلمان مشورتی برای آسیا تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با جمع بندی نظرات پارلمان‌های آسیایی مقرر شد پارلمان مشورتی برای آسیا تشکیل شود.

کوهکن ادامه داد: به دلیل اینکه من نماینده مجلس شورای اسلامی از استان اصفهان هستم و میزبان عزیزان هستم جا داره از ریاست محترم مجلس به دلیل موافقت با برگزاری این اجلاس در اصفهان تشکر کنم.

همچنین از دکتر ذولقدر و همه همکارانم در مجلس شورای اسلامی که این فرصت را به وجود آورند تا اصفهان میزبان این جلسه باشد تشکر میکنم.

وی افزود: در دسامبر ۲۰۱۳ پاکستان پیشنهاد تشکیل پارلمان آسیایی را داد که در جلسات مختلفی به این موضوع پرداخته شد تغریبا همه اعضا حساسیت خاصی نسبت به این مسئله داشتند و موافق حرکت آسیا به سوی یک همگرایی پارلمانی هستند که در این راستا نظرات مختلفی وجود دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: برخی کشور‌ها معتقد هستند پارلمانی مشابه با آنچه در اروپا وجود دارد آسیا نیز نیازمند چنین پارلمانی است، اما برخی از کشور‌ها نیز با توجه به تنوع فرهنگی در آسیا معتقد هستند که یک پارلمان مشورتی در آسیا تشکیل شود.

کوهکن ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل پارلمان آسیایی ادامه داد: با جمع بندی نظرات کشور‌های مختلف به این نتیجه رسیدیم که با توجه به تنوع دیدگاه‌های قومی، نژادی و زبانی که در آسیا وجود دارد به سمت و سوی تشکیل پارلمانی حرکت کنیم که بیشتر جنبه مشورتی داشته باشد.

وی افزود: عصر امروز این فرصت به وجود آمد که کشور‌های مختلف نظرات خود را در این خصوص ارائه کنند، در جلسه عصر امروز تمامی اعضا بر اهمیت این موضوع تاکید داشتند و دغدغه‌های خود را نیز بیان کردند و بر این موضوع تاکید داشتند که این کار نباید به صورت شتابزده انجام گردد.

انتهای پیام/ب

صحبتهای نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل پارلمان مشورتی برای آسیا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.