سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ضرورت تشکیل کمیته مستقل برای پایش طرح جدید ترافیک

عضو شورای شهر تهران درباره تبعات اجرای طرح جدید ترافیک توضیحاتی داد.

الهام فخار عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره تبعات اجرای طرح جدید ترافیک گفت: برای بررسی پیامدهای تغییر طرح ترافیکی محدوده حلقه دوم مشهور به زوج یا فرد، به عنوان محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا، باید دوره‌ای آزمایشی ‌و کمیته‌ای با کارگروه پایش مستقل از مجری پیش‌بینی شده باشد.

عضور شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر داده‌های آزمایش طرح، از سوی کمیته یا کارگروه مستقل با کم‌ترین سوگیری مثبت یا منفی، تحلیل شود یافته‌ها و تحلیل مناسبتری به دست خواهد آمد.


بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز طرح ترافیک جدید؛ از پولی شدن زوج یا فرد تا آموزش نحوه جریمه نشدن


وی خاطر نشان کرد: در روزهای گذشته برداشت‌های متفاوتی در خصوص آثار طرح جدید ترافیکی در رسانه‌ها نقل شده که از آن جمله خلوت تر شدن محدوده های حلقه اول و دوم است و دیگری هم سخن از فشار ترافیکی بیشتر در محور بزرگراه امام علی (ع) است.

فخاری اظهار کرد: نقد من در این خصوص به عدم تشکیل کمیته یا کارگروه مستقل برای پایش اجرای آزمایشی است. زیرا این کار می‌تواند مجادله‌ها را کم کند و شرایط قابل اعتمادتری فراهم سازد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عباس گودرزی
۱۷:۲۲ ۰۶ تير ۱۳۹۸
سلام باعث تاسف است که در کلان شهر تهران کسی بصورت علمی سخن از راهکار برونرفت از آلودگی هوا و کاهش ترافیک بیان نمی کند . و اکثرا به گرداندن لقمه به دور سر خود مشغولند و هزینه های هنگفتگی برای آزمایش آزموده ها به انحای مختلف می کنند . خواهر گرامی می گفتند یک سال بخور نان و پیاز یک عمر بخور نان و کباب . می دانی یعنی چه ؟ اگر کلیه اعتباراتی که در این راه دور ریخته می شود در اختیار اینجانب قرارذ گیرد طی یکسال مشکل ترافیکی و آلودگی هوا را در کلان شهرها بکلی حذف خواهم نمود . شما حتی عوامل آلودگی را نمی شناسید . اول عوامل را شناسایی سپس اولویت بندی بعد راهکار علمی در یک محدوده را آزمایش بعد در صورت صحت تعمیم دادن به کل و ادامه رفع آسیب ها . واردات خودروی هیبریدی به کجا رسید ، مطالعه برای خط تولید آن چطور ، ممنوعیت واردات خودروهای شش سیلندر چطور ، تولید خودرو های کم حجم و کم مصرف چطور ، چون اکثر خودرو های درون شهری تک سرنشینند؟ تراکم ساخت برح در کوچه و خیابان کم عرض چطور ساخت مغازه و فروشگاه های بدون پارکینگ چطور ، تمرکز زدایی در کلان شهر ها چطور؟ بازم بگم . یک ساعت تفکر بهتر از 70 سال عبادت است این نکته را جدی بگیرید.