سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارآفرینی شرکت ملی پست برای بخش خصوصی

ظرف یک هفته شرکت ملی پست با اعلام سه فراخوان ،همکاری گسترده با بخش خصوصی را کلید زده است.

به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با اجرای طرح تحول دیجیتال در پست و تغییر رویکرد سنتی به سمت پلت فرمی شدن خدمات، بخش خصوصی به عنوان بازوی محرک صنعت پست، حضور موثرتری در حوزه خدمات پستی خواهد داشت.

سیاست‌های اقتصادی دولت دوازدهم همواره بر فعال شدن بخش خصوصی و کاهش اقتصاد دولتی استوار است و طبق این سیاست، شرکت ملی پست نیز نقشه راهی مبنی بر هموارسازی حضور شرکت‌های نوپا و دانش بنیان در حوزه خدمات پستی ترسیم کرده است.

 در این نقشه راه، پست سکوی پرقدرتی برای بخش خصوصی خواهد شد تا با استفاده از زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری پست، به ارائه خدمات الکترونیکی و لجستیکی بپردازند.

بر همین اساس، در هفته پایانی خردادماه، پست از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سامانه‌های دانشگاهی دعوت کرد با استفاده از وب‌سرویس‌های تولید بارکدپستی، استعلام نر‌خ و سایر زیرساخت‌های نرم‌افزاری این شرکت، در زمینه سامانه تحویل مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان با پست همکاری کنند.

در همین ارتباط این شرکت در فراخوانی دیگر، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پیام رسان‌های سازمانی را دعوت به همکاری کرد.

به این منظور، این دسته از شرکت‌ها می‌توانند با همکاری پست و استفاده از زیرساخت‌های این شرکت، پیام رسان‌های سازمانی که ارتباطات میان کارکنان سازمان‌ها و مکاتبات آن‌ها را تسهیل می‌کند، تولید و به سازمان‌های دولتی و خصوصی متقاضی عرضه کنند.

ارائه خدمات الکترونیکی برخط (آنلاین) کدپستی و آدرس‌های مکان محور با استفاده از بانک اطلاعاتی پروژه ملی جی نف (پایگاه نشانی استاندارد مکان محور) با همکاری شرکت‌های فعال بخش خصوصی یکی دیگر از اقدامات پست در راستای همکاری گسترده‌تر با بخش خصوصی است.

 پست در این ارتباط با انتشار فراخوان دیگری از شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه تولید نقشه‌های بومی دعوت به همکاری کرده است.

این همکاری در زمینه ارائه سرویس‌های مبتنی بر فناوری، توسعه و راه اندازی خدمات نوین، بازاریابی و بهره برداری از سامانه‌های برخط (وب سرویس) کدپستی و نشانی مکان محور خواهد بود.

شرکت ملی پست ضمن واگذاری نمایندگی به شرکت‌های برگزیده، بازاریابی و بهره­برداری از وب سرویس­های کدپستی و نشانی مکان محور (GNAF) را نیز توسعه خواهد داد.

این در حالی است که به گفته محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست، این شرکت تا پایان سال جاری ۷۰ عنوان فراخوان همکاری با کسب و کار‌ها و شرکت‌های خصوصی منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.