سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای آمریکا درباره حمله سایبری به زیرساخت‌های گردان‌های حزب‌الله در عراق

دو منبع آگاه مدعی شدند به دنبال سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی از سوی ایران، ارتش آمریکا حملاتی سایبری به زیرساخت‌های گردان‌های حزب‌الله در عراق صورت داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، دو منبع آگاه مدعی شدند که ارتش آمریکا چند روز پس از سرنگونی پهپاد جاسوسی خود از سوی ایران، حملاتی سایبری را به زیرساخت‌های گردان‌های حزب الله در عراق، سوریه و داخل ایران صورت داده است.

بنا به ادعای این منابع، هدف از این حمله سایبری غیرفعال کردن و تضعیف زیرساخت‌های گردان‌های حزب الله در عراق بوده است. بنا به ادعای این منابع، این حملات سایبری به طور ویژه شبکه مخابراتی و ارتباطات این گروه را هدف قرار داد. هیچیک از این منابع، که به دلیل ماهیت حساس این اطلاعات نخواستند، هویتشان فاش نشد، درباره موفقیت یا شکست این حمله سایبری چیزی عنوان نکردند.

شبکه سی ان ان گزارش داد وزارت دفاع آمریکا و ویلیام اوربان، سخنگوی فرماندهی نظارت بر عملیات‌های خارجی در خاورمیانه، از اظهارنظر در این باره خودداری کرد. این شبکه پیشتر نیز در گزارشی مدعی شد آمریکا هفته گذشته حمله‌ای سایبری را علیه سیستم‌های نرم افزاری ایران، که به منظور رهگیری تانکر‌های تجاری در خلیج فارس بکار می‌روند، صورت داده است. یک مقام آمریکایی سپس مدعی شد که این حمله سایبری توانسته به سیستم نرم افزاری ایران آسیب بزند.

گروه گردان حزب الله در سال ۲۰۰۹ از سوی آمریکا در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گرفت. 

شایان ذکر است، در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه (۳۰خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، خاورمیانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.