سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم کسب مهارت‌های زندگی اصلی‌ترین دلیل طلاق در سال گذشته

معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه خراسان رضوی اصلی‌ترین دلیل طلاق در سال گذشته را عدم کسب مهارت‌های زندگی نامید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر مرتضوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه در خصوص علل مختلف طلاق گفت: طلاق در طی یک سال گذشته ۸علت اصلی داشته که عبارتند از؛ عدم مهارت‌های زندگی، خشم، مسائل اقتصادی، مشکلات روانی شخصیتی، رفتار فرازناشویی، اعتیاد، عدم رضایت از روابط جنسی، دخالت نزدیکان می باشد.

مرتضوی گفت: رویکرد قوه قضاییه در دو محور است؛ برنامه تحول قضایی و مردمی شدن برنامه‌ها.

وی افزود: در راس تحول قضایی ورودی‌های پرونده ها را کاهش میدهیم و جرم زدایی خواهیم داشت و در ادامه جرائم و دعاوی یک مرحله‌ای شده و بحث اشاعه و ترویج نهاد داوری را بهبود می‌بخیشم.

مرتضوی در خصوص دومین محور نیز اظهار داشت: در حوزه مردمی کردن اول باید به انتظار دستگاه قضایی از مردم و انتظار مردم از دستگاه قضایی توجه داشته باشیم.

وی افزود: امروزه به تحقیقات و مشاوره‌ها در قبل از ازدواج بی توجهی شده عمر ازدواج‌ها کم می‌شود یا مردم قبل از معاملات اطلاعات حقوقی ندارند و مشکلاتی بعد از معامله برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه در خصوص مشکلاتی که پیش فروش مساکن برای دستگاه قضایی ایجاد می‌کند گفت: قانون پیش فروش فرایندی را دارد که رعایت نمی‌شود و باعث فراهم شدن شرایط برای افراد متخلف و انجام تخلفاتی می‌شود که برای دستگاه قضایی ایجاد مشکلات را به همراه دارد.

وی در خصوص موفقیت‌هایی که توسط همکاری حاصل می‌شود گفت: اگر روحیه کار جمعی داشته باشیم ما در خیلی از امور موفق هستیم.

مرتضوی افزود: ما در سال ۹۷ با همکاری که با سازمان بهزیستی داشتیم ۸۰۰ کودک بی سرپرست را به خانواده‌ها معرفی کردیم؛ ۳۳۰۰ زوج را به زندگی و ۹۰۰۰ معتاد راوبه جامعه بازگرداندیم.

وی در مورد مراکز تاسیس شده قوه قضاییه نیز تصریح کرد: مرکز شهید مرحقی انواع طلاق سه گانه را رسیدگی می‌کند و مرکز شهدای هفت تیر مشکلات ناشی از دعاوی تمکین و نفقه را پیگیری می‌کند.

مرتضوی افزود: از دی ماه سال ۹۶تا به امروز، ۳۳درصد بخشش در دعاوی نفقه و ۱۷.۵ درصد سازش در طلاق‌های سه گانه شکل گرفته است.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه در خصوص کمیسیون‌های قوه قضاییه گفت: یکی از موضوعات دیگر در دستگاه قضایی بحث حمایت از سرمایه گذاری مشروع است؛ ما تلاش کردیم کمیسیون‌هایی را ایجاد کنیم به نام کمیسیون‌های سرمایه گذاری مشروع که طی این کمیسیون‌ها از ابتدای سال ۹۷تا به امروز بدون تشکیل پرونده ۳۴۱ جلسه ایجاد شد که ۸۳۴ مصوبه انجام شده و مشکلات ۳۱۷ واحد تولیدی در ۷۲۵ بازدید حل شده است.
 
انتهای پیام//ع.ع
 

 

برنامه تحول قضایی و مردمی شدن آنها از رویکردهای قوه قضاییه است

برچسب ها: قوه قضاییه ، طلاق ، ازدواج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.