سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ۴۰۰ هزار تن گندم از مزارع لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۰۰ هزار تن گندم از سطح مزارع استان داشته باشیم. پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ هزار تن گندم از مزارع لرستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عبدالرضا پازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: امسال با وجود اینکه سال پر بارشی بود، اما شاهد تغییرات بد فصلی بودیم چنانکه دو ماه از بهترین زمان فصل تولید را بدون باران گذراندیم.

وی افزود: امسال در سطح استان ۱۱۰ هزار جو دیم و ۱۹۵ هزار هکتار گندم دیم داریم که از نبود بارش‌ها در زمان مناسب متضرر شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰۰ هزار تن گندم از سطح مزارع استان برداشت داشته باشیم که نسبت به سال قبل این میزان با افزایش همراه خواهد بود.

وی با بیان سطح زیر کشت مزارع گندم استان در مجموع ۲۴۵ هزار هکتار است، خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های لرستان حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب بوده که این میزان برای پهنه استان کم است و لذا علیرغم بارندگی خوب با کمبود آب مواجه هستیم.

پازدار به جبران خسارت سیل به کشاورزان اشاره و اظهار کرد: برآورد اولیه حاکی از خسارت هزار و ۵۶۰ میلیارد تومانی به بخش‌های مختلف کشاورزی استان است که به نوعی بیشترین خسارت سیل به این حوزه بوده است.

وی یادآور شد: با تلاش‌های صورت گرفته پس از سیل بیش از ۹۰ درصد جاده‌های مزارع و کانال‌های آبیاری عمومی به مدار بازگشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از ۲۰۰ هزار متر مکعب خاک او رسوبات از باغات برداشته شده و حدود ۱۰۰ هکتار باغ نجات پیدا کرد.

وی عنوان کرد: تا کنون بیش از ۱۴ هزار پرونده تشکیل و در سامانه سجاد در حال ثبت شدن است و از طرفی روند پرداخت تسهیلات شروع شده است.

انتهای پیام/م

پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ هزار تن گندم از مزارع لرستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.