سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسکن، زکات و اشتغال ۳ دغدغه مهم کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، دغدغه مهم این نهاد در استان را مسکن زکات و اشتغال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در سفر به شهرستان جوین و دیدار با فرماندار و امام جمعه شهرستان با تاکید ویژه بر بحث ورود اشتغال به شبکه کسب و کار، ادامه داد: در زمینه اشتغال نیز اعتبارات خوبی به کمیته امداد داده شده و آمادگی لازم برای این امر وجود دارد.

وی با اعلام این خبر که در شهرستان جوین ۳۷مددجوی فاقد مسکن داریم اظهار کرد: امیدواریم باهمکاری امام‌جمعه و فرماندار از ظرفیت‌های موجود در شهرستان در جهت خانه دارشدن این مددجویان استفاده شود تا امسال دغدغه این افراد در بحث خانه دار شدن مرتفع شود.

دبیر شورای زکات و مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، مساله زکات در کمیته امداد را دارای اهمیت دانست و اظهار کرد: باتوجه به اینکه شهرستان جوین از لحاظ کشاورزی بسیار غنی است. انتظار میرود تا در زمینه جذب این فریضه الهی همکاری مضاعف صورت گیرد.

آسوده از فرماندار ترویج و تبلیغ زکات و کمک‌های لجستیکی به کمیته امداد در بخش زکات و جذب حامی برای کودکان یتیم و محسنین را خواستار شد.

همچنین در این دیدار‌ها فرماندار جوین بر آمادگی همکاری خود در بحث اشتغال و تخصیص اعتبارات لازم تاکید کرد و گفت: همیشه در جلسات مطرح کردیم تا تمامی اداراتی که در بحث اشتغال ورود کرده و اعتباراتی دارند بصورت زنجیره‌ای وارد کار شوند.

حسین جمشیدی ادامه داد: در بررسی منطقه پیراکوه که مردم کشاورزی معمولی دارند، مشخص شد میتوان طرح بافت قالی و قالیچه را در این منطقه راه اندازی و شاهد موفقیت‌های خوبی باشیم.

فرماندار جوین نیز از همکاری در بخش مسکن مددجویان کمیته امداد گفت و افزود: آماده سازی بستر اولیه را انجام می‌دهیم، اما در این بخش نظارت اصلی بر ساخت منزل بصورت قانونی و بر اساس اصول مهندسی با کمیته امداد صورت پذیرد.

وی مساله زکات را به عنوان وظیفه شرعی دانست که متاسفانه مغفول مانده بود و ادامه داد: ترویج، تبلیغ و شناساندن زکات گامی مهم در این زمینه است چراکه اگر به این وظیفه شرعی عمل شود، یقینا نیازمندی نخواهیم داشت.

همچنین امام جمعه شهرستان با توجه به شرایط جغرافیای شهرستان جوین بهترین اشتغال در جوین را در بخش دام معرفی کرد و گفت: آماده همکاری با کمیته امداد هستیم تا بستر لازم برای ایجاد اشتغال را فراهم کنیم.

حجت الاسلام محمدتقی دلیری پور، به بحث مسکن پرداخت و ادامه داد: در زمینه مسکن میتوانیم با تعامل و ارتباط با خیران نسبت به اهدای زمین موردنظر جهت ساخت مسکن مددجویی اقدام کرد.
 
انتهای پیام//ف.ح
 

 

اجرای طرح بافت قالی در پیراکوه



برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.