سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای نخستین مرحله واکسیناسیون مرغ‌های بومی استان

نخستین مرحله واکسیناسیون مرغ و طیور بومی در مناطق محروم استان آغازشد.

عجم، رئیس اداره‌ی بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و ابزیان دامپزشکی استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: با توجه به گزارش کانون بیماری نیوکاسل دربرخی مرغداری‌های استان این طرح به منظور کاهش تلفات در سطح استان در حال اجرا می‌باشد.

وی با اشاربه اینکه پیش بینی شده این طرح بیشتر در مناطق محروم و مرغداری‌های مجاور واحد‌های صنعتی اجرا شود افزود: در صورت انتقال این ویروس از مرغ‌های بومی مجاوربه مرغداری‌های صنعتی بیش از ۷۰ درصد مرغداری صنعتی دچار تلفات خواهد شد.

عجم بیان کرد: این واکسیناسیون در دو مرحله وبه فاصله‌ی سه ماه انجام خواهد شد و همکنون در خوسف و بشرویه در حال اجرا می‌باشد.

مدیر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیورو ابزیان دامپزشکی اعلام کرد: شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، درمیان، بشرویه، خوسف و قائن که آمار مشاهده‌ی ویروس نیوکاسل در آن‌ها بالا بوده جزء شهرستان‌های هدف می‌باشند.

عجم در خصوص تعداد مرغ وطیور مورد هدف اظهار کرد:حدود ۶۵ هزار واکسن تهیه و در اختیار نیرو‌های آموزش دیده‌ی بسیج قراردادیم تا نسبت به تزریق واکسن‌ها اقدام کنند.

وی در پایان به علائم این ویروس در مرغ و طیور اشاره کرد وگفت: افزایش سریع تلفات، اسهال سبز، حالت افسردگی و بی اشتهایی و همچنین علائم عصبی شامل گردن پیچ شدن و تشنج جز علائم ظاهری این بیماری می‌باشد.

انتهای پیام / ط ا

در اولویت بودن مرغداری‌های مجاور واحد‌های صنعتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.