سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی:

بیش از ۸۰ درصد تجارت وزنی ایران از طریق بنادر جنوبی کشور صورت می‌گیرد

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از ۱۰۰ درصد تجارت ایران، ۹۰ درصد تجارت وزنی ایران از طریق دریا انجام می‌شود و از این مقدار، ۸۱ درصد آن در جنوب کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان محمدعلی حسن زاده عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار با مدیرعامل، مشاور و مدیران میانی شرکت توسعه تجارت زندگی با موضوع بررسی وضعیت قرارداد بزرگترین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی کشور، اظهار داشت: در سازمان بنادر رتبه خوبی در سرمایه پذیری بین همه دستگاه‌های دولتی داریم.

وی افزود: سرمایه گذاران نیز مشتاق و متقاضی حضور در سازمان بنادر و دریانوردی برای سرمایه گذاری هستند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امسال تعرفه‌های خدمات مواد معدنی اعم از تخلیه، بارگیری، انبارداری و ... را افزایش داده ایم، گفت: تسری قوانین منطقه آزاد به بنادر چابهار در مجلس شورای اسلامی است که تا چند ماه دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حسن زاده بیان داشت: همچنین سه نفر از وزرای اقتصادی دولت در نامه‌ای تأکید کرده اند که بحث تسری قوانین و مقررات مناطق آزاد به بندر چابهار از اولویت‌های توسعه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است.

وی افزود: درصورت تصویب این طرح، کمک‌های شایانی در حوزه تخفیفات، تسهیلات و مالیات صورت می‌پذیرد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص نقش بنادر کشور در تجارت ایران بیان کرد: از ۱۰۰ درصد تجارت ایران، ۹۰ درصد تجارت وزنی ایران از طریق دریا انجام می‌شود و از این مقدار، ۸۱ درصد آن در جنوب کشور صورت می‌گیرد که درواقع عمده تجارت ما با دنیا از طریق بنادر جنوبی کشور انجام می‌شود.

حسن زاده همچنین خاطرنشان کرد: از ۱۰۰ درصد خدمات انبارداری کشور فقط ۳ درصد آن را شرکت انبار‌های عمومی ارائه می‌کند و ۹۷ درصد این خدمات را بخش خصوصی انجام می‌دهد که این امر توجه بیش از پیش به بخش خصوصی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ع

بندر چابهار از اولویت‌های توسعه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.