سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت گندم در خراسان شمالی

برداشت گندم از سطح ۱۴۶ هزار هکتار از مزارع گندم آبی و دیم خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت گندم از سطح ۱۴۶ هزار هکتار از مزارع گندم آبی و دیم استان آغاز شد که از این میزان سطح، ۹۹ هزار هکتار کشتزار دیم و ۴۷ هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع آبی است.

تشکری پیش بینی کرد ۳۱۰ هزار تن گندم در استان برداشت شود و بیش از ۲۵۰ هزار تن محصول از کشاورزان به صورت خرید تضمینی خریداری شود.

وی با اشاره به بارندگی‌های مناسب و استفاده از نهاده‌های بذر و کود‌های شیمیایی گفت: پیش بینی می‌شود میزان تولید گندم امسال نسبت به سال قبل ۲۴۰ درصد و به موازات آن خرید گندم نیز به میزان ۲۷۰ درصد افزایش داشته باشد.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برای برداشت این حجم از محصول گندم انتظار حضور ۵۸۱ کمباین به صورت مهاجر و بومی در استان وجود دارد. همچنین ۷۰۰ دستگاه دروگر در کار برداشت گندم مشارکت دارندکه هماهنگی لازم برای تامین سوخت مورد نیاز کمباین انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه نخستین برداشت گندم در شهرستان جاجرم و برداشت کلزا از منطقه امند مانه و سملقان آغاز شده و تا انتهای مرداد ماه ادامه خواهد داشت گفت: قیمت پایه تنظیمی خرید هرکیلو گندم ۱۷۰۰ تومان تعیین شده است که نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش دارد.

تشکری تعداد مراکز خرید تضمینی گندم را ۲۳ مرکزشامل یک مرکز دولتی ۶ کارخانه آرد و ۱۶ مرکز مباشری سازمان تعاون روستایی اعلام کرد و افزود: خرید گندم از کشاورزانی صورت میگیرد که در سامانه جامع پهنه بندی مشخصات تولید آن‌ها ثبت شده باشدو هر گونه فعالیت دلالان در عرصه خرید گندم ممنوع و با خاطیان برخورد میشود.

انتهای پیام/م

آغاز برداشت گندم از مزارع گندم آبی و دیم استان خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.