سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۷۶ میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سد‌های خراسان شمالی شد

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۷۶ میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سد‌های خراسان شمالی شده که ۲۲۱ میلیون مترمکعب مربوط به امسال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، وحید واسطه معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: با توجه به ۱۴۱ میلیون متر مکعب آبی که در پشت سد‌های استان ذخیره شده در حال حاضر ۶۰ درصد مخازن سد‌های استان پر است که در مقایسه با سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

واسطه افزود: اکنون به منظور مدیریت حجم سیلاب‌های آتی رهاسازی بخشی از آب ذخیره شده در مخزن دو سد بیدواز و چندیر در حال انجام است.

وی گفت: از ابتدای سال آبی جاری ۱۲۴ میلیون مترمکعب، آب وارد سد شیرین دره شده است و در این مدت حدود ۱۱۵ میلیون متر مکعب آب از مخزن سد رهاسازی شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال آبی جاری میزان بارندگی ۴۰۲ میلیمتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳۰ درصد و نسبت به متوسط دراز مدت حدود ۷۰ درصد افزایش بارندگی داشتیم.

واسطه خاطرنشان کرد: رهاسازی آب از سد چندیر در شهرستان راز و جرگلان و سد بیدواز در شهرستان اسفراین با دبی ۵/۱ مترمکعب در ثانیه در حال انجام است.

اکنون هفت سد با حجم ۲۲۱ میلیون مترمکعب آب در خراسان شمالی در دست بهره برداری است که آب کشاورزی ۲۲ هزار هکتار از زمین‌های پایین دست را تامین می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام / م

۲۷۶ میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سد‌های خراسان شمالی شد

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.