سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقوقدان آمریکایی: تحریم‌های آمریکا علیه ایران غیرقانونی است/ یک لحظه هم نباید به ترامپ اعتماد کرد

یک حقوقدان آمریکایی تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را «غیرقانونی» خواند و تاکید کرد واشنگتن در مذاکره «قابل اعتماد» نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آلفرد موریس دِ زایاس» حقوقدان آمریکایی و کارشناس مستقل سازمان ملل متحد در زمینه ارتقاء نظم بین‌المللی دموکراتیک و عادلانه در مصاحبه‌ای ضمن محکوم کردن تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، آن را «غیرقانونی» خواند و تاکید کرد واشنگتن در مذاکره در خصوص موضوع هسته‌ای ایران «قابل اعتماد» نیست.

وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نه تنها «غیرقانونی» است بلکه ناعادلانه و غیرعاقلانه نیز بوده و در نهایت بی اثر خواهند بود.

این مقام افزود: مسیر دیپلماسی باز است، اما دیپلماسی بر پایه حسن نیت قرار دارد و آمریکا در این زمینه فاقد اعتماد است. سیاست از نظر آمریکا، هنر فریب و نیرنگ است و جان بولتون [مشاور امنیت ملی کاخ سفید]، مایک پمپئو [وزیر امور خارجه آمریکا] و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد مذاکره ندارند بلکه به دنبال قلدری هستند. این کاملا غیرقابل قبول و بی‌منطق است.

دِ زایاس همچنین اظهار داشت تصمیم ترامپ برای حمله هوایی به نقاطی از ایران در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی بر فراز تنگه هرمز فقط یک «بلوف» بوده و با هدف دور کردن حریف از میدان بوده است. او در این خصوص گفت: یک لحظه هم به ترامپ اعتماد نکنید و به او باور نداشته باشید. او یک دروغگوست و کسی باید باشد که دروغ‌های او را رو کند. لزوما این ایران نیست که می‌توانددروغ‌های ترامپ را رو کند بلکه چین نیز می‌تواند. البته ایران قادر است به منافع آمریکا در منطقه آسیب بزند، اما ایران خواستار رفتار احترام آمیز با هر کشوری است.

این حقوقدان آمریکایی با اشاره به اظهارات ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود برای سال ۲۰۲۰ که گفته بود نمی‌خواهد «اشتباهات نظامی» روسای جمهور پیش از خود را تکرار کند، گفت: ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود قول داد اشتباهات روسای جمهور پیش از خود مانند جرج دبلیو بوش و باراک اوباما را تکرار نکند و در ماجرا‌های نظامی درگیر نشود. در عوض، صدای طبل جنگ از زبان و لحن او مشخص است و این دقیقا همان چیزی است که پیشگامان جنگ خواهان آن هستند.

دِزایاس حوادث اخیر در دریای عمان وانفجار نفتکش‌ها را از چشم واشنگتن و لندن دید و گفت: ایران هیچ سودی از این شرایط نمی‌برد و من تردید دارم این کشور مسئول این حوادث باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.