سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سرمایه‌گذاری هواوی در نسل پنجم شبکه تلفن همراه علی‌رغم تحریم‌های آمریکا

یکی از مقامات شرکت هواوی اعلام کرد علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، این شرکت چینی به سرمایه گذاری خود در نسل پنجم شبکه تلفن همراه ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از مقامات شرکت هواوی اعلام کرد این شرکت فناوری چین، علی‌رغم تحریم‌های آمریکا به سرمایه‌گذاری در نسل پنجم شبکه تلفن همراه در سراسر جهان ادامه می‌دهد.

«ریان دینگ» در این باره گفت: نسل پنجم شبکه تلفن همراه فناوری کلیدی برای کل جهان خواهد بود. ما همچنان به افزایش سرمایه‌گذاری در نسل پنجم و همکاری با مشتریان و شرکای خود ادامه می‌دهیم. امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی اولویت‌های اصلی ما هستند. ما با محصولات ایمن و خدمات مورد اعتماد خود امنیت شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه را تضمین می‌کنیم.

اخیراَ چند کشور تحت تأثیر فضاسازی آمریکا، شرکت هواوی را به ارتباط با دولت چین و جاسوسی به نفع پکن متهم می‌کنند. سال گذشته میلادی آمریکا، استرالیا، ژاپن و نیوزیلند استفاده از تولیدات مخابراتی و گوشی‌های همراه شرکت هواوی را در سازمان‌های دولتی به بهانه مسائل امنیتی ممنوع کردند. وزارت بازرگانی آمریکا نیز اخیراً رسماً شرکت هواوی و ۷۰ شرکت وابسته به آن را در فهرست سیاه قرار داد. وزارت بازرگانی آمریکا ادعا کرد مبنایی منطقی وجود دارد که نشان می‌دهد هواوی درگیر فعالیت‌هایی شده که مغایر با امنیت ملی آمریکا است.

«سانگ لیوپینگ» از مقامات حقوقی شرکت چینی هواوی در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: دولت آمریکا با ممانعت شرکت‌های این کشور از دادوستد تجاری با هواوی مستقیماً به ۱۲۰۰ شرکت آمریکایی ضربه می‌زند که ده‌ها هزار شغل در این کشور را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد. «ژنگ‌فِی رِن» بنیانگذار هواوی، پیشتر با کم‌اثر خواندن تحریم‌های آمریکا اعلام کرده بود هیچکس نمی‌تواند به این زودی رقیبی برای فناوری اینترنت نسل پنجم که دستاورد این شرکت است، دست و پا کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.