سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهار آتش سوزی در منابع طبیعی استان قزوین

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین ار وقوع چهار مورد آتش سوزی در منابع طبیعی شهرستان‌های طارم و آوج خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اسداللهی، مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین گفت: از بعدازظهر دیروز، آتش سوزی  در مناطق طارم و آوج خسارت‌های سنگینی به منابع طبیعی استان وارد کرد.

اسداللهی گفت: با تلاش نیرو‌های اداره کل منابع طبیعی، آتش نشانی و نیرو‌های محلی، سه مورد حریق منابع طبیعی در روستا‌های آقچه قشلاق، شیذر و نیارک مهار شد.

اسداللهی با اشاره به وقوع حریق در اراضی شهرستان آوج گفت: حریق در این شهرستان ناچیز بود و با تلاش نیرو‌های امدادی مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین یادآورشد: پس از اطلاع از این حریق بلافاصله نیرو‌های گشت و اطفای حریق منابع طبیعی و آتش نشانی وارد منطقه شدند و با کمک مردم محلی برای اطفای حریق اقدام کردند.

وی بیان کرد: در روستای شیذر طارم حدود ۱۵ هکتار، نیارک ۴۰ هکتار، آوج قشلاق ۲۰ هکتار، آوج نیم هکتار و مجموع مستثنیات هم ۲۰ هکتار دچار حریق و خسارت شده است.

اسداللهی گفت: ۴۰ نفر از نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان به همراه چند آتش نشان و کمک‌های مردمی از بعداز ظهر دیروز در حال اطفای حریق بودند.

وی اضافه کرد: در محدوده سیردان در طارم هم شاهد حریق بودیم، اما به موقع کنترل و مهار شد.

روشن کردن آتش در مراتع ممنوع است

وی در خصوص آتش سوزی منطقه آوج اظهارداشت: در این محدوده حدود ۲ تا ۳ هزار متر از اراضی دچار آتش سوزی شد که بلافاصله کنترل شد.

اسداللهی اضافه کرد: با توجه به گرمای شدید هوا و افزایش علوفه در اراضی از مسافران و بهره برداران درخواست می‌کنیم از روشن کردن آتش در اراضی ملی خودداری کرده و در صورت انجام این کار حتماً پس از ترک محل آن را خاموش کرده و از سرد شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی بیان کرد: در سال جاری حدود ۱۲ فقره آتش سوزی در مراتع و اراضی ملی استان قزوین رخ داده و بیش از ۱۱۰ هکتار از اراضی خسارت دیده است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: حوادث ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.