سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان و امارات

مجلس نمایندگان آمریکا در ماه آینده درباره توافق فروش تسلیحات به عربستان به ارزش میلیارد‌ها دلار که قبلاً با مخالفت سنای این کشور روبرو شده بود، رای گیری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ­رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا در ماه آینده درباره توافق فروش تسلیحات به عربستان به ارزش میلیارد‌ها دلار که قبلاً با مخالفت سنای این کشور روبرو شده بود، رای گیری می‌کند.

این درحالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این زمینه نیز تهدید به وتو کرده است.

استنی هویر، دومین نماینده دموکرات ارشد در مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه به خبرنگاران گفت این مجلس در تاریخ ۹ ژوئیه درباره ۲۲ قطعنامه مربوط به تایید نکردن توافقات تسلیحاتی با عربستان سعودی و امارات رای گیری خواهد کرد.

ترامپ در ماه مه اعلام کرده بود در زمینه ۲۲ توافق تسلیحاتی با عربستان و امارات، به ارزش ۸.۱ میلیارد دلار، پیش خواهد رفت و با اعلام وضع اضطرار درباره ایران، بررسی کنگره‌ای را در این زمینه کنار می‌گذارد.

انتظار می‌رود در مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در اختیار دموکرات‌ها است، این قطعنامه‌ها به تصویب برسد.

با وجود اینکه مقامات آمریکایی از حمایت کافی برای غلبه بر وتوی ترامپ برخوردار نیستند، حامیان این قطعنامه‌ها تاکید کرده اند پیام مهم دو حزبی به عربستان و ترامپ ارسال خواهند کرد.

قانون گذاران آمریکایی در این پیام به دلیل نقض حقوق بشر از جمله قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار ناراضی سعودی و همچنین افزایش شمار تلفات غیرنظامیان در جنگ یمن علیه ریاض فشار خواهند آورد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.