سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلپایگانی مطرح کرد:

میدانگاه هفت تیر آغازی بر نمایش تغییر رویکرد شهرداری در بازگرداندن فضای شهری به مردم است

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران دسترسی آسان به میدان هفت‌تیر از مسیر مترو و خیابان‌های منتهی به آن را موجب استقبال مردم از میدان گاه هفت تیر می‌داند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، در مراسم رو نمایی از پلازا (میدان‌گاه) شهدای ۷ تیر اظهار کرد: میدانگاه هفت تیر آغازی بر نمایش تغییر رویکرد شهرداری در بازگرداندن فضای شهری به مردم است.

معاون معماری و شهر سازی شهرداری تهران افزود: موقعیت قرار گرفتن میدان هفت‌تیر موقعیتی بی‌بدیل است و آن هم به خاطر دسترسی افراد پیاده با مترو و دسترسی افراد سواره از بزرگراه مدرس، بلوار کشاورز و خیابان کریم خان زند است.

گلپایگانی ادامه داد: در میدان گاه هفت تیر امکانی به وجود آمده است تا مردم در کنار یکدیگر قرار بگیرند و پیوند‌های بین آن‌ها عمیق شود.

وی افزود: میدان هفت تیر به عنوان آغاز و مبدا پیاده روی اربعین به سمت حرم عبدالعظیم حسنی است.

معاون معماری و شهر سازی شهرداری تهران افزود: نقش ایستگاه مترو و فعالیت بی‌بدیل مردم پیرامون این میدان موجب شد تا فضایی به مساحت سه و نیم هکتار را در این میدان داشته باشیم که ۳۳۰۰ متر آن را فضای سبز در بر گرفته است.

گلپایگانی ادامه داد: در سازمان فضای سبز شهرداری تهران میدان هفت تیر به عنوان پیوند تهران و شمیرانات شناخته می‌شود که این پیوند از میدان هفت تیر آغاز می‌شود.

وی افزود: برای انجام این پروژه مهم تمام نهاد‌ها و مدیران شهری فعالیت مثبت داشتند که شورای شهر تهران نیز جزو یکی از ارگان‌ها برای این بود که میدانگاه هفت تیر به عنوان شروع واگذاری پیاده راه و میدانگاه‌ها به مردم باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.