سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایرانِ ما؛ کویر زیبای ورزنه

کویر آرامشی دارد که شاید آن را نتوان در هیچ کدام از جلوه‌های دیگر طبیعت پیدا کرد. جایی که تا چشم کار می‌کند مناظر یکدستی از شن‌ها و ریگ‌های کویری را می‌بینی که غرق در سکوت و آرامش‌اند. یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین کویر‌های ایران «کویر ورزنه» در استان اصفهان است که ویژگی‌های طبیعی جذاب و بکری دارد و تا چشم کار می‌کند منطقه‌ای وسیع و سراسر پوشیده از ریگ‌زار، ماسه‌های تمیز، روان و تپه‌های شنی است. یکی از دلایل تمایز این کویر از دیگر مناطق کویری ایران، وزش باد‌های متفاوت است که به تپه‌های ماسه‌ای، شکل‌های متفاوتی مثل تپه‌های ماسه‌ای طولی، هلالی و هرم‌های ماسه‌ای داده و چشم‌انداز‌هایی را به وجود آورده که نمونه‌اش کمتر در کشور دیده شده است. کویر زیبای ورزنه در ۱۰۰ کیلومتری شرق اصفهان و ۱۵۰ کیلومتری غرب یزد قرار دارد و از شرق به تالاب گاوخونی، از شمال به شهرستان ورزنه و زاینده‌رود می‌رسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
مجتبی
۱۸:۲۶ ۱۷ تير ۱۳۹۸
سلام
بنده بصورت واقعی اهل ورزنه هستم و اتفاقا راهنمای تور کویر
جوابی دارم در رد ادعای نظر مذکور در مورد سالک و واقعی بودن عکسها
تمام این عکسها واقعیته و البته که محیط واقعی بسیار زیباتر از این عکسها,چراکه این عکسها بعد از بارندگی گرفته شده و شنها هیچ درخشندگی نداره!
بیماری سالک اصلا در محدوده ی کویر نیستش و در قسمت شمالی شهر هستش, موشهای ناقل اصلا نمیتونن در ماسه ها زندگی کنن, چون چیزی برای خوردن و بقا پیدا نمیکنن!
بعضی ها سعی در سیاه نمایی در مورد مکانهایی که جذب گردشگریه بالایی دارن را دارن!
ضمنا فصل کویر پاییز و زمستانه! نه تیرماه!
رضا ه میکنم
۱۰:۵۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
بنده خودم از اهالی شهر ورزنه هستم.تپه های ماسه ای و کویر این قدر که تبلیغ میکنن زیبا و جذاب نیست. چیزی جز ماسه و آفتاب سوزان نداره.تازه چند سالی است ککه در ورزنه خصوصا در اطراف همین تپه های ماسه ای موش های دو پایی پیدا شده اند که عامل و ناقل بیماری سالک هستن.بیماری سالک بیماری پوستی وحشتناکه.توسع میکنم اگر یه وقت خواستید تشریف بیارید حتما پوشیده بیایید . این تصاویری هم که میبینید زیاد شباهت نداره با واقعیش.از نزدیک خیلی تو دل برو نیست.کوه و جنگل و آبشار رو کی ول میکنه بیاد یه مشت ماسه و خاک و خل ببینه.
سام
۲۰:۵۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
ممنون رضا، این تصاویر رو که دیدم ناخوداگاه حوس کردم برای دیدن این ستاره ها راهی ورزنه بشم