سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسکو: از قطعنامه‌های تصویبی شورای اروپا در زمان غیبت روسیه تبعیت نمی‌کنیم

روسیه اعلام کرد هیئت نمایندگی این کشور در مجمع پارلمانی شورای اروپا از قطعنامه‌های تصویبی این مجمع در سال‌های غیبت مسکو تبعیت نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پیوتر تولستوی، رئیس هیئت و سخنگوی مجلس سفلی روسیه، اعلام کرد هیئت نمایندگی این کشور در مجمع پارلمانی شورای اروپا از قطعنامه‌های تصویبی در این مجمع در سال‌های غیبت مسکو تبعیت نخواهد کرد.

تولستوی در این خصوص گفت: «قصد نداریم از قطعنامه‌ای که در غیاب فدراسیون روسیه تصویب شده است پیروی کنیم».

در آوریل ۲۰۱۴، به دنبال بحران اوکراین و پس از همه‌پرسی کریمه، روسیه از حق رای در شورای اروپا محروم شد و از سال ۲۰۱۶ نماینده این کشور در اعتراض به تبعیضی که اروپا قائل شده اعتبارنامه خود را تمدید نکرده است. همچنین از آن زمان مسکو کمک‌های مالی خود به شورای اروپا را قطع و اعلام کرده تا زمان احقاق کلیه حقوق نماینده این کشور پرداخت‌ها را از سر نخواهد گرفت.

شورای اروپا در ابتدا از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه حمایت می‌کرد، اما بعد‌ها از مسکو خواست کمک‌های مالی را پرداخت کرده و به شورا بازگردد. روسیه نیز در پاسخ خواستار تضمین‌هایی برای دادن حق‌ رای پیش از بازگشت شد.

شبه‌جزیره کریمه سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری یک همه‌پرسی از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد. اکثریت قاطع ساکنان این منطقه به جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه رأی دادند. اما آمریکا و اتحادیه اروپا نتیجه این همه‌پرسی را رد و تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کردند. از سال ۲۰۱۴ تاکنون اتحادیه اروپا تحریم‌های خود را به صورت دوره‌ای تمدید می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.