سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت انواع گیاهان دارویی در کردستان

مدیر امور باغبانی استان کردستان گفت: کشت گیاهان دارویی در این استان طبق برنامه زمانبندی وزارت جهاد کشاورزی به بیش از سه هزار هکتار می‌رسد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، زاهد حاجی‌میرزایی گفت: هم اکنون در این استان یک هزار و ۳۰ هکتار انواع گیاهان دارویی کشت شده که با برنامه ریزی‌های انجام یافته در سال جاری ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر نیز کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان هم اکنون در حال انجام مقدمات تحقق این برنامه در شهرستان‌های مختلف استان افزود: کشت این گیاهان از پاییز آغاز می‌شود و متقاضیان این کشت‌ها نیز از محل تبصره ۱۸ اعتبارات استانی و ملی تسهیلات اشتغالزایی می‌گیرند.

وی افزود: بیشترین برنامه توسعه این گیاهان با نیاز کم آب در شهرستان‌های شرقی از جمله قروه، دهگلان و بیجار است و در بخش غربی نیز گیاهان با نیاز بیشتر به آب در شهرستان‌های شرقی توسعه می‌یاید.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه زعفران، گل محمدی، بیدمشک، آویشن، آویشن شیرازی، سیاه دانه، نعناع فلفل و نعاع از جمله گیاهیان دارویی کشت شده در این استان است اضافه کرد: هم اکنون در این استان کارگروه گیاهات دارویی برای توسعه کشت این محصولات تشکیل شده و دستگاه‌های مختلف نیز عضو آن هستند.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی در این راستا علاوه بر پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در راستای تامین بذر و پیاز مورد نیاز بهره برداران، آموزش مدیریت کاشت، داشت و برداشت را نیز عهده دار شده است.

وی اظهار داشت: اسانس گیری، فراوری محصولات و ایجاد زنجیره تولید از برنامه‌های محوری سازمان جهاد کشاورزی پس از توسعه کشت گیاهان دارویی در این استان است.

انتهای پیام/م

کشت گیاهان دارویی در کردستان  از پاییز آغاز می‌شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.