سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطابقت فرآیند بازیافت پسماند‌های پتروشیمی در لوشان با ضوابط زیست‌محیطی

فرآیند بازیافت پسماند پتروشیمی در گیلان کاملاً تحت نظارت و کنترل سازمان حفاظت محیط زیست است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قربانعلی محمدپور، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان امروز در جمع خبرنگاران گفت: برخی انتقاداتی که در مورد فرآیند بازیافت پسماند پتروشیمی در لوشان می‌شود فراقانونی و خارج چارچوب است، زیرا فرآیند بازیافت با ضوابط زیست‌محیطی مطابقت دارد و کاملاً تحت نظارت و کنترل سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی، با بیان اینکه شاید برخی از اشتغال جوانان این استان ناراضی بوده و نمی‌خواهند این موضوع در لوشان به نتیجه برسد، افزود: سرمایه‌گذار بومی ۱۶ میلیارد تومان برای این واحد بازیافت هزینه کرده و تمام مقررات زیست محیطی را هم طبق توافقات رعایت کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، به استفاده مؤثر از ظرفیت‌هایی که دولت و قانون برای ایجاد اشتغال و کسب و کار فراهم کرده است اشاره کرد و گفت: برخی انتقاداتی که به موضوع بازیافت پسماند‌های پتروشیمی در لوشان می‌شود فراقانونی است، زیرا کارخانه مذکور از وظایف و تکالیف خود عدول نکرده است.

قربانعلی محمدپور، حساسیت و نگرانی‌هایی که در بین مردم و نخبگان گیلانی در مورد انتقال و بازیافت پسماند‌های پتروشیمی ایجاد شده را ناشی از ارتقاء سطح فرهنگ محیط زیستی استان خواند و افزود: با تصمیم استاندار و حضور اساتید دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه در محل کارخانه لوشان نگرانی‌ها تا حد زیادی برطرف شده است.

وی، با بیان اینکه در گذشته ۳ واحد تصفیه روغن در حوزه لوشان وجود داشت، گفت: ۲ واحد از این کارخانجات به دلایلی تعطیل و تنها یک واحد موفق به ادامه فعالیت‌های خود شد به همین علت سازمان صنعت، معدن و تجارت جهت احیاء یکی از این واحد‌ها اقدام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، با اشاره به اینکه خط تولید روغن کارخانه لوشان با خط بازیافت پسماند‌های پتروشیمی تعویض شده است، افزود: اینکه در یک استانی عمل بازیافت انجام و در استان دیگر تعطیل می‌شود از نبود تکنولوژی لازم در آن منطقه برای بازیافت اصولی و علمی پسماند‌های پتروشیمی حکایت دارد.

قربانعلی محمدپور تصریح کرد: تمام فعالیت‌های کارخانه بازیافت لوشان از مرحله صفر تا ۱۰۰ توسط ۲۰ دوربین مداربسته رصد می‌شود بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

 

انتهای پیام/م.ع

فرآیند بازیافت پسماند‌های پتروشیمی در لوشان با ضوابط زیست‌محیطی مطابقت دارد

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.