سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل حفاظت و ایمنی دریانوردی مطرح کرد؛

تکمیل نقشه‌های دریایی کشور در آینده‌ای نزدیک

خجسته گفت: نقشه دریایی ایران و نقشه بنادر امیر آباد و نوشهر به زودی توسط سازمان نقشه برداری تکمیل و در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا خجسته مدیر کل حفاظت و ایمنی دریانوردی در مراسم روز جهانی هیدروگرافی با بیان اینکه کشتی‌هایی که در آب‌های ایران تردد می‌کنند از نقشه‌های دریایی که توسط متخصصان و نیرو‌های این سازمان تهیه شده  استفاده می‌کنند، گفت: برنامه امسال ما تکمیل نقشه‌های دریایی است و امسال نقشه‌های دریایی نوشهر، فریدون کنار و بندر امیر آباد به زودی منتشر می‌ شوند.
 
وی افزود: برای استفاده از کشتی‌های کوچک هم موقعیتی را فراهم کرده‌ایم تا از این نقشه‌ها استفاده کنند.
 
بر اساس این گزارش بخش هیدروگرافی در توسعه پایدار دریا محور بسیار مهم است به طوری که زمینه‌ساز ارتقا ایمنی دریا‌نوردی، کاهش سوانح دریایی، حفظ جان افراد و حفظ محیط زیست دریایی، شناسایی وضعیت بستر مسیر‌های منتهی به بنادر، بروز رسانی نقشه‌های دریانوردی، توسعه تجارت بین المللی و افزایش فرصت‌های شغلی و تجاری می‌شود.

همچنین برنامه‌ریزی برای انجام بهینه پروژه‌های زیست محیطی، رشد گردشگری دریایی، صید و صیادی و توسعه زیرساخت‌های ساحلی و فرا ساحلی از دیگر تاثیرات هیدروگرافی به شمار می‌رود.
 
بر اساس این گزارش هیدروگرافی شاخه‌ای از علوم کاربردی است که به اندازه گیری و تشریح فیزیکی اقیانوس‌ها، دریا‌ها و مناطق ساحلی، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها و همچنین پیش‌بینی تغییرات آن‌ها در گذر زمان می‌پردازد و به منظور ایمنی ناو‌بری و پشتیبانی از تمامی فعالیت‌های دریایی مرتبط با توسعه اقتصادی امنیت دفاع، تحقیقات، حفاظت محیط زیست انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
 

بخش هیدروگرافی در توسعه پایدار دریا محور بسیار مهم است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.