سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین وضعیت آنفولانزای حاد پرندگان در قزوین / مصرف ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دُز واکسن

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور استان قزوین گفت: از زمان اجرای طرح واکسینه کردن طیور علیه بیماری آنفلوانزا تا کنون موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، وحید ابراهیم نژاد حمیدی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور استان گفت: از تیرماه پارسال تا پایان خرداد ماه امسال، بالغ بر ۸ میلیون و هفتصد هزار دُز واکسن علیه بیماری آنفلوانزای پرندگان در ۵۸ مزرعه صنعتی استان مصرف شده است.

ابراهیم نژاد افزود: با توجه به پوشش حداکثری طیور صنعتی استان با واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کنار رعایت اصول امنیت زیستی از سوی مرغداران موجب کاهش چشمگیر وقوع بیماری در مزارع صنعتی استان شده به نحوی که موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد در سال ۹۷ و سه ماهه اول امسال در استان شناسایی نشده است.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت تراکم مزارع مرغ مادر و تخمگذار در کشور، استان قزوین در گروه استان‌های انفجاری کشور به لحاظ وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است که این موضوع اهمیت انجام واکسیناسیون را برای حفظ جمعیت و صنعت طیور کشور، محافظت از بهداشت عمومی از طریق کاهش سرعت گردش و شیوع بیماری و فراهم کردن امنیت و ایمنی مواد غذایی کشور را دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/ک

نبود آنفولانزای حاد پرندگان در قزوین 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.