او افزود: صدور این تعداد ابلاغ الکترونیک قضایی سبب صرفه جویی بیش از ۱۰۶ میلیارد ریال شده است.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان گفت: اگر این روند همچنان به صورت سنتی و با استفاده از اوراق دستی یا چاپی انجام میشد، ضمن تحمیل هزینههای گزاف به بیت المال و اتلاف وقت طرفین و مراجع قضایی از شفافیت کافی نیز برخوردار نبود.
دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر درگهان با سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتباری حدود ۲ میلیارد ریال در ساختمانی به مساحت ۸۰ مترمربع آماده خدمت رسانی به مردم است.
مجتبی قهرمانی افزود: پذیرش شکایات، درخواست ها، اعتراض ها، لوایح و تمامی اقداماتی که به صورت ادارای در بدو مراجعه به دادگستریها مورد نیاز است در این دفاتر انجام میشود.
او گفت:ثبت نام در سامانه ثنا که مقدمه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی است نیز در این دفاتر انجام میشود.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان،کاهش مراجعه حضوری به دادگستری و سرعت، دقت و شفافیت را از فواید راه اندازی این دفاتر و استفاده از ابلاغ الکترونیک برشمرد و افزود: جلوگیری از اطاله دادرسی و دسترسی مردم سراسر کشور برای ثبت دادخواست از دیگر مزایای این دفاتر است.
انتهای پیام/ب