سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساز نا کوک بیمه برای خسارت کشاورزان

انجام ندادن رسالت واقعی "صندوق بیمه" از تولیدکننده بخش کشاورزی در برابر حوادث باعث ناامیدی و مشکلات کشاورزان شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم سبزواردر مجلس شورای اسلامی گفت : صندوق بیمه کشاورزی به لحاظ ساختار مدیریتی از توانمندی کافی برخوردارنیست لذا هنگام بروز خسارت توانایی پرداخت نداردو در این میان کشاورزانی که کشتزارهایشان را بیمه کرده اند نا امید و دچار مشکلات می شوند.
 
وی تصریح کرد : با وجود اینکه در لایحه بودجه امسال حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال برای صندوق بیمه کشاورزی در نظر گرفته شده اما این میزان نسبت به خسارتها ناچیز است.
 
سبحانی فر گفت : با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی، اشتغالزایی و گستردگی خطر برای محصولات کشاورزی تداوم تولید با بیمه امکانپذیر است و بیمه محصولات کشاورزی نقش مهمی در کاهش خسارتهای احتمالی دارد.
 
منصور برغمدی مدیر جهاد کشاورزی سبزوار هم دراین باره  گفت :با وجود خطرات مداوم در بخش کشاورزی ضریب پوشش بیمه محصولات کشاورزی در سبزوار وضعیت مناسبی ندارد چنانکه از مجموع ۳۵ هزار هکتار کشتزار فقط چهار هزار و ۴۰۰ هکتار زیر پوشش بیمه قرار دارد.

وی افزود : در زمینه محصولات باغی (باغهای بارور) نیز از ۱۶ هزار هکتار سطح زیر کشت فقط پنج هزار و ۳۰۰ هکتار زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار دارد. 

انتهای پیام// م.ی 
 
 

پرداخت ناچیز خسارت بیمه به کشاورزان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.