سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قنادان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

تعهد تاکسیرانی برای رانندگان قانونمند تعهدی دو جانبه است/ پول دریافتی از رانندگان نامنظم خرج رانندگان قانونمند می‌شود

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی هدف از هدمند کردن یارانه‌ها مدیریت هرچه بهتر بودجه این سازمان می‌داند تا حقوق رانندگان قانونمند تضییع نشود.


به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان تاکسیرانی تهران بر آن شد تا برای مدیریت هزینه طرح رتبه بندی رانندگان را اجرایی کند تا به وسیله آن بتواند هم رانندگان قانون‌مند را شناسایی هم یارانه پرداختی به رانندگان را هدفمند کند.

علیرضا قنادان مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کیفیت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه پرداختی به رانندگان تاکسی گفت: یکی از مواردی که سازمان تاکسیرانی تهران برای سال ۹۸ در دستور کار خود قرار داده است پرداخت هدفمند یارانه به رانندگان تاکسی است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی افزود: مطلب مهمی را که باید بدانید این است مجوز‌هایی را که ما به دنبال اخذ آن هستیم این است، هر آنچه که ما تعهد داریم به عنوان شهرداری تهران پرداخت کنیم این تعهد بین رانندگان قانونمند و سازمان تاکسیرانی تعهدی دو طرفه است.

قنادان ادامه داد: این صحبت من نیست و حرف بسیاری از رانندگان تاکسی و انجمن تاکسیرانان تهران است که که به صورت یک گروه غیر رسمی در حال فعالیت است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی بیان کرد: ما با انجمن تاکسیرانان جلسه‌ای داشتیم و طی صحبتی که با هم داشتیم اعلام کردند در بین ما رانندگانی وجود دارد که سر خط فعالیت می‌کند، پروانه فعالیت آن‌ها به روز است، تخلفی ندارند و همه جوره با سازمان تاکسیرانی فعالیت و همکاری می‌کنند را شما با فردی که ماشین را گرفته، غیر فعال است و اصلا به فراخوان‌های سازمان تاکسیرانی محل نمی‌گذارد تا بیاید کار‌های قانونی مربوط به فعالیت‌های خود را انجام دهد را یکی می‌کنید؟!

قنادان افزود: من دیدم صحبت‌های آن‌ها کاملا درست است و این موضوع انتقادی بود که در گذشته نیز به ما وارد می‌شد.

وی ادامه داد: اما امروز دیگر مثل دیروز نیست، تاکسیرانی که پروانه تاکسی ندارد چه دلیلی دارد ما به او بیمه رایگان درمانی بدهیم؟ یا تاکسیرانی که موضوع آن قدر برای او اهمیت ندارد که یک روز برود و پروانه تاکسیرانی خود را تمدید کند چه دلیل دارد ما برای او بیمه خدمات درمانی رایگان اختصاص دهیم؟ یا تاکسیرانی که وقتی به او اعلام می‌شود بیاید و پروانه فعالیت او را به روز کند و او اقدامی نمی‌کند چرا باید تسهیلات رایگان دریافت کند؟ تاکسیرانی که وقتی به او ابلاغ می‌شود برچسب کرایه سال ۹۸ خود را برود دریافت کند و اقدام نمی‌کند چرا باید تسهیلات رایگان به او بدهیم؟ راننده تاکسی که ما به اعلام می‌کنیم سامانه پرداخت الکترونیکی به راه افتاده شما در خط خود از سامانه فعال الکترونیک استفاده کن و او استفاده نمی‌کند چرا باید همه تسهیلات را به صورت رایگان دریافت کند؟ رانندگانی که به او اعلام می‌کنیم در خط مخصوص به خودت فعالیت کن و وی از این حرف سرپیچی می‌کند چه تعهدی داریم که به او خدمات رایگان دهیم؟

وی تاکید کرد: از نگاه ما تاکسیرانی تاکسیران است که منضبط و قانونمند در اختیار حمل و نقل عمومی فعالیت کند و باید اعلام کنم که یکی از معضلاتی که ما داریم این است، چون منابع مالی ما محدود است باید تلاش کنیم این مبلغ محدود را به درستی مدیریت کنیم و به دست فردی برسانیم که مطمئن باشیم تاکسیران فعالی است.

قنادان تصریح کرد: اگر قرار باشد ما از رانندگانی که از تاکسی در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده نمی‌کنند و تخلف دارند با فردی که به صورت قانونمند عمل می‌کند تفاوتی قائل نباشیم و یارانه را به همه رانندگان پرداخت کنیم کجای اقدام ما عادلانه است؟

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی افزود: ما زمانی که هدفمند کردن یارانه‌ها را آغاز کردیم باید اعلام کنم که در آینده نیز خیلی بیشتر خواهد شد ما می‌توانیم یارانه‌ها را به خصوص در بهای خدمات هدفمند کنیم و آن را به دست رانندگان قانونمند برسانیم.

وی بیان کرد: ما برای نخستین بار امسال مجوز آن را گرفتیم برای رانندگانی که فعال هستند در بهای خدمات از محل سازمان تاکسیرانی ۲۰ درصد به آن‌ها تخفیف بدهیم و این نکته‌ای است که باید به آن توجه شود که نه تنها بهای خدمات افزایش پیدا نکرده است بلکه برای رانندگان قانونمند نیز تخفیف در نظر گرفتیم.

قنادان تصریح کرد: راننده‌های غیر منضبط باید تمام هزینه‌های خود را بدهند و هیچ حمایتی از آن‌ها از سوی سازمان تاکسیرانی تهران انجام نمی‌شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی افزود: خدمات ما در باشگاه رفاه تاکسیرانی به صورت یکپارچه اعمال می‌شود و تمام خدماتی که به رانندگان داده می‌شود بر اساس رتبه بندی رانندگان است و من به صورت شفاف اعلام کردم شاخص‌هایی که تبیین کردیم مبنی بر شاخص‌های قانونمندی و تعهدی که شهرداری دارد در حمایت کردن و یارانه دادن به رانندگان قانون مدار است.

وی بیان کرد: ما به دنبال ایجاد تنش برای رانندگان نیستیم و اگر اعلام می‌کنیم بهای خدمات باید به صورت هدفمند انجام شود به این معنی است که رانندگانی که دارای پروانه فعالیت هستند، رانندگانی که برچسب کرایه سال ۹۸ اخذ کردند و دیگر قوانینی که برای رانندگان تاکسی لازم الاجراست در صورت اجرای به موقع مشمول تخفیفات مربوطه می‌شوند و من تاکید می‌کنم با تجمیع تخفیفات شاهد هستیم باز هم خدمات و تسهیلات در نظر گرفته شده برای رانندگان منضبط رایگان است.

قنادان تصریح کرد: به عنوان مثال رانندگان برای حکم فعالیت سالانه خود ۷۵ هزار توامن پرداخت می‌کنند، اما تخفیفی که شامل حال آن‌ها می‌شود مبلغی است حدود ۱۰۰ هزار تومان و این به این معنی است رانندگان بیش از مبلغی که پرداخت می‌کنند مشمول تخفیفات در بهای خدمات می‌شوند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی افزود: ما راننده‌هایی داریم زمانی که فراخوان اعلام می‌کنیم برای ثبت نام بیمه تکمیلی ۶ ماه بعد از فراخوان مراجعه و اعلام می‌کنند من بیمه تکمیلی می‌خواهم! خب مشخص است زمانی که ما در حال عقد قرار داد هستیم به علت تاخیر در ثبت نام فرد نمی‌توانیم نام او را جزء دریافت کنندگان خدمات لحاظ کنیم و باید به رانندگان اعلام کنم اگر فراخوانی از سوی شهرداری یا سازمان تاکسیرانی اعلام می‌شود به موقع فرایند ثبت نام خود را نهایی کنند.

وی بیان کرد: بودجه‌ای که برای ما قرار دادند بودجه‌ای مشخص است و تمام حرف ما این است که یارانه پرداختی برای رانندگان باید منظم شود و ما به دنبال رتبه بندی رانندگان بر اساس منظم بودن آن‌ها هستیم به عنوان مثال ما رانندگانی داریم که پروانه و حکم فعالیت دارند، ولی برچسب کرایه را اخذ نکردند و به همین علت تخفیف نصب برچسب کرایه شامل حال آن‌ها نمی‌شود.

وی بیان کرد: با محاسبه سر انگشتی مشخص می‌شود کلیه خدمات برای رانندگان قانون‌مند رایگان می‌شود و اگر راننده‌ای مواردی که در بالا بیان شد را داشته باشد می‌تواند از خدمات به صورت رایگان بهره ببرد و تاکید ما این است که ما این اقدامات را انجام دادیم تا نظام عملکرد خود را منظم کنیم.
قنادان تصریح کرد: برای رانندگانی که قانون‌مند عمل می‌کنند تمام هزینه‌ها و خدمات که از تاکسیرانان دریافت می‌شود خرج خود تاکسیرانان می‌َشود و این تعهد خدمتی است که من دارم.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی افزود: بودجه رفاهی تاکسیرانان در بودجه سازمان تاکسیرانی از کمک شهردرای تهران تامین می‌شود.

وی بیان کرد: تاکسیران نا منظم تخفیف نمی‌گیرد، ولی پولی که پرداخت می‌کنند برای تخفیف راننده‌های منظم هزینه می‌َشود.

قنادان تصریح کرد: ما می‌توانیم رقم بودجه را مدیریت کنیم و باید بگویم در بحث مدیریت من در سال گذشته جایزه مدیر نمونه کشوری را برای سامانه خدمات رفاهی و سرویس مدارس اخذ کردم و سازمان تاکسیرانی سازمان برتر شد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی افزود: روزی که من آمدم ۴ حدود هزار راننده تاکسی به راننده‌های منظم از حیث پروانه معتبر اضافه شده است و به دلیل اینکه دفاتر خدمات اکترونیکی نیز به راه افتاد فرآیند صدور پروانه تسهیل شد و تمام خدمات رفاهی به پروانه تاکسیرانان متصل شد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی افزود:: در مدیریت من برخورد چکشی با رانندگان تاکسی حذف شده است و سیاست رتبه بندی رانندگان بر اساس عملکرد و رای مردم جایگزین آن شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.