سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار به مشترکین پرمصرف برق

با آغاز فصل گرم تابستان مشترکین پرمصرف مشمول افزایش تعرفه برق مصرفی خواهند شد

بخشایی، معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان معاون فروش و خدمات مشترکین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: در کل کشور حدود ۳۶ میلیون مشترک برق وجود دارد که ۳۰ میلیون از این مشترکین در بخش خانگی مصرف کننده می‌باشند.

وی با توجه به این که ۸۵ درصد مشترک خانگی در کشور وجود دارد افزود: حدود ۳۸ درصد از مصرف برق توسط مشترکین خانگی صورت می گیرد .

بخشایی با توجه به شرایط اقلیمی استان خراسان جنوبی تاکید کرد: قطعا با شروع فصل تابستان مصرف برق به شدت افزایش پیدا میکند، به همین منظور یکی از روش‌های موثر و کوتاه در کاهش مصرف مشترکین خانگی افزایش تعرفه‌ی برق مصرفی می‌باشد.

معاون فروش و خدمات مشترکین در خصوص نرخ وتعرفه بندی برنامه ریزی شده بیان کرد: در صورت مصرف خارج از الگوی مصرف مشخص شده افزایش قیمت برای مشترکین به صورت پلکانی خواهد بود.

بخشایی در خصوص مشترکین کم مصرف اعلام کرد: در صورت کاهش ۱۰ درصدی برق مشترکین خانگی هزینه‌ی پرداختی آن‌ها ۲۰ درصد کاهش می‌یابد .

معاون فروش و خدمات مشترکین بیان کرد:الگوی مصرف مجاز در تابستان ۳۰۰ کیلو وات ساعت درماه ودر ماه‌های عادی ۲۰۰ کیلووات می‌باشدکه مازاد بر این میزان مشمول افزایش نرخ و ضرایب خاص خواهد بود.

 وی درادامه افزود:دوره‌ی قرائت برای مشترکین پرمصرف یک ماهه خواهدبود.

 بخشایی با توجه به مصرف انرژی بالای برق نسبت به کشور‌های صنعتی وپرمصرف دنیا بیان کرد:به منظور اصلاح الگوی مصرف خانگی نیاز به فرهنگ سازی جامع و ملی می‌باشد.

انتهای پیام / ط آ

برچسب ها: وزارت نیرو ، انرژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.