سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حوادث ترافیکی علت فوتی‌های معاینه شده در پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه تعداد فوتی‌های معاینه شده در پزشکی قانونی استان به علت حوادث ترافیکی در سال گذشته را ۴۳۷ نفر اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه در نشستی خبری که امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزارشد، از انجام ۴۶ هزار و ۲۵ مورد معاینه عمومی سرپایی در پزشکی قانونی کرمانشاه طی سال گذشته خبر داد و بابیان اینکه این آمار نسبت به سال ماقبل آن رشد هفت درصدی داشته، گفت: از مجموع این آمار ۴۲ هزار و ۹۸۴ فقره معاینه مربوط به ضرب و جرح و تصادفات بوده است.

وی تعداد معاینات بالینی مربوط به نزاع را در سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به مشابه سال ماقبل آن شش درصد رشد داشته است.

وی در ادامه تعداد کل اجساد معاینه شده در این مرکز را در سال ۹۷ تعداد ۱۸۳۶ مورد عنوان کرد و افزود: سال ۹۶ این تعداد ۲۴۲۹ مورد بود که کاهش ۲۴ درصدی این آمار مربوط به اجرای طرح دادپزشک است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بابیان اینکه اجرای طرح دادپزشک کاهش تعداد اجساد ورودی به پزشکی قانونی را بدنبال داشت، عنوان کرد: سال گذشته ۲۷۷۰ جسد توسط دادپزشک معاینه شدند.

وی در ادامه تعداد فوتی‌های مربوط به حوادث ترافیکی استان را درسال گذشته ۴۳۷ نفر اعلام و گفت: همچنین ۸۵ مورد مرگ به دلیل استفاده از سلاح گرم، ۳۲ مورد به دلیل حوادث کار، ۲۱۰ نفر به دلیل استفاده از مواد مخدر، ۱۸ نفر ناشی از غرق شدگی و ۲۱ مورد برق گرفتگی داشتیم.

خانی بابیان اینکه در این سال تعداد ۳۷ نفر نیز به علت سوختگی در استان جان باختند، تصریح کرد: این آمار نسبت به مشابه سال قبل آن که ۶۱ نفر بود، کاهش چشمگیری داشت.

وی همچنین تعداد کل فوتی‌های ناشی از مسمومیت‌های دارویی استان در سال ۹۷ را ۳۵ مورد اعلام و یادآورشد: از این تعداد ۳۲ نفر به دلیل استفاده از قرص برنج جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان عنوان کرد: در سایر مسمویت‌ها نیز تعداد کل فوتی‌ها ۹۸ نفر و در بحث مسمومیت با منواکسیدکربن نیز یازده فوتی داشتیم.

این مسئول یادآورشد: دربحث کمیسیون‌ها بخش عمده‌ای از پرونده‌هایی که مورد بررسی قرار گرفت، پرونده‌هایی هستند که ازسایر استان‌های همجوار به ما ارجاع شده بود.

وی در ادامه تعداد بررسی پرونده‌های مربوط به قصور پزشکی در سال ۹۷ را ۷۴ مورد عنوان کرد و گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد این پرونده‌ها منجر به محکومیت شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: سال گذشته میانگین زمانی که برای تشریح یک جسد در پزشکی قانونی کرمانشاه صرف می‌کردیم حدود ۱۴۰ روز بود که بنا به انتظاری که سازمان از ما داشت و درخواست کاهش این مدت به ۸۹ روز را داده بود، تلاش بسیاری برای رسیدن به این هدف انجام گرفت که درنهایت زمان تشریح را به حدود ۴۰ روز رساندیم.

وی گفت: همچنین به منظور تکریم ارباب رجوع میزان جواب دهی معاینات را به کمتر از ۴۰ دقیقه و کمیسیون‌ها را از ۴۰ تا ۵۰ روز به ۱۹ تا ۲۲ روز کاهش دادیم.

خانی در ادامه کمبود فضای فیزیکی، نیروی انسانی و اعتبارات جاری را مهمترین مشکلات کنونی پزشکی قانونی کرمانشاه خواند و گفت: از سال گذشته سالن تشریح اسلام آباد غرب را به منظور پوشش شهرستان‌های غرب استان و سالن تشریح هرسین را به منظور پوشش شهرستان‌های شرق استان راه اندازی کردیم.

وی تاکید کرد: راه اندازی مرکز چند شهرستان شمالی کرمانشاه نیز در دستور کار پزشکی قانونی استان قرار دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه همچنین با بیان اینکه سالن فعلی پزشکی قانونی کرمانشاه مستعمل شده و نیاز به بهسازی دارد، عنوان کرد: برای بهسازی این ساختمان و ارتقاء آزمایشگاه آن به حدود سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در این رابطه خواستار مساعدت استاندار هستیم.

وی با اشاره به تشکیل بانک هویت مجرمین در کرمانشاه طی دو سال گذشته، عنوان کرد: تاکنون مشخصات ۲۸۰۰ مجرم استان که مجرمین خطرناک محسوب می‌شوند را در این بانک ثبت کرده ایم.

انتهای پیام/د

۴۲ هزار و ۹۸۴ فقره معاینه مربوط به ضرب و جرح و تصادفات انجام شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.