سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور اجرایی شورای نگهبان:

قانون منشور کار شورای نگهبان

معاون امور اجرایی شورای نگهبان در قزوین گفت: شورای نگهبان چند چیز را به عنوان منشور کار قرار داده است که قانون گرایی از جمله آنهاست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سیامک ره‌پیک معاون امور اجرایی شورای نگهبان در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سابق دفترنظارت و بازرسی استان قزوین با بیان اینکه قانون منشور کار شورای نگهبان است، گفت: شورای نگهبان باید در انتخابات بی طرف باشد و این یک وظیفه قانونی و عقلانی است.

ره‌پیک افزود: شورای نگهبان باید رعایت اخلاق را در دستور کار قرار دهد و به هیچ کس هیچ امتیاز نامشروع و هیچ توصیه نامشروعی نکند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: توجه به رای مردم جزو ارزش‌ها و اساس‌های قانون اساسی جمهوری اسلامی قرار دارد.

ره‌پیک با بیان اینکه رای مردم حق الناس است و باید از آن دفاع کرد، گفت: در سال ۸۸ ادعایی مطرح شد که بی پایه بود و این موضوع احتمال وقوع سیستماتیک هم ندارد چه برسد که اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه انتخابات تاثیرات واقعی در کشور دارد افزود: همه تمایل دارند هر دوره‌ای افرادی انتخاب شوند که به نسبت دوره قبل بهتر باشند.

ره‌پیک افزود: اگر بین انتظارات مردم و واقعیتی که وجود دارد شکاف نباشد و یا شکاف منطقی باشد مردم حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: اگر جوری عمل کنیم که بین انتظارات مردم و واقعیتی که وجود دارد شکاف باشد باید پاسخگو بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: ناضر نباید در انتخابات دخالت کند، اگر در صندوق تخلفی صورت گرفت نیروی انتظامی باید وارد شود.

ره‌پیک اضافه کرد: انتخابات مظهر مشارکت در جامعه است و در امنیت، توسعه و پیشرفت کشور تاثیر دارد.

معاون امور اجرایی شورای نگهبان در قزوین افزود: انتخابات در کشور ما یک موضوعی است که انقلاب اسلامی به آن گره خورده و ارکان و پایه‌های جامعه را تغییر می‌دهد.

وی با بیان اینکه انتخابات از نمود‌های بزرگ انقلاب اسلامی است، افزود: قبل از انقلاب انتخابات بی معنا بود و بعد از انقلاب تحول بزرگی در این بخش صورت گرفت.

معاون امور اجرایی شورای نگهبان اضافه کرد: تا کنون همه انتخابات به موقع انجام شده و هیچ موضوعی حتی جنگ هم این اصل را تغییر نداده است.
ره‌پیک افزود: اعتماد، اقتدار و قدرت تولید می‌کند و مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید انتخابات سر وقت انجام شود.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان گفت: نظام جمهوری اسلامی با ارزش‌ترین دست اورد انقلاب اسلامی است و در این عمر چهل ساله منحرف نشده است.

صفری افزود: پشتیبانی بزرگان استان و مسئولان در موضوع نظارت بر انتخابات بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان این ظرفیت را دارد که به یک نقطه امید تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه مهمترین رسالت شورای نگهبان، اقامه دین است، اظهار کرد: انقلاب ما انقلابی دینی است و ضروری است همه ما برای اقامه دین پای کار باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی افزود: در نگاه دین انسان‌های فرهیخته و مؤمنین حقیقی کسانی هستند که از نمازهایشان مراقبت و نگهبانی می‌کنند و شورای نگهبان نیز باید از دینی که قوام پیدا کرده است، مراقبت و محافظت کند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: کسانی که در فتنه آلودگی دارند، از هر ابزاری برای رسیدن به اهداف دنیاطلبانه بهره می‌گیرند، انگیزه‌ای برای انقلاب ندارند، فهمی از مبانی اسلام و امام راحل ندارند، رهبر، امامت و ولایت دینی را قبول ندارند و تعصبی به مقاومت اسلامی نشان نمی‌دهند، غریبه‌هایی هستند که نفوذی محسوب می‌شوند و باید مراقب آن‌ها بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: شورای نگهبان باید تا جایی که قانون به او اجازه می‌دهد، کاری کند که نیرو‌های پای کار دین و بهترین فرزندان انقلاب وارد عرصه‌های خدمت به مردم شوند و هر کسی اجازه پیدا نکند تا به عرصه‌های حساس انقلاب راه پیدا کند.

وی افزود: نباید فضا برای فرصت‌طلبان و آدم‌های آلوده آماده شود و شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که آدم‌های متدین نتوانند نفس بکشند و آدم‌های ارزشی در فشار و مضیقه قرار بگیرند و هجمه‌ها علیه آن‌ها اتفاق بیوفتد.

در پایان این مراسم محمدتقی صفری به عنوان رئیس جدید دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان قزوین معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام، ولی الله نصیری رئیس سابق این نهاد قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

مراسم تودیع و معارفه سرپرست سابق دفترنظارت و بازرسی استان قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.