سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله سید احمد خاتمی:

وجود امنیت در شهر‌ها مرهون تلاش پلیس در برقراری نظم و آرامش است

امام جمعه موقت تهران دلیل وجود امنیت در شهر‌ها را مرهون تلاش پلیس در برقراری نظم و آرامش دانست.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت شهر تهران، با حضور در همایش ویژه فرماندهان، روساء و کارکنان مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به اهمیت نقش کارکنان و ماموران پلیس در برقراری نظم و امنیت، گفت: نظام اسلامی، امانت خداوند است، این امانت سنگین است و برای حفظ آن باید زحمات بسیاری کشید.

این مقام مدعو، نیروی انتظامی را جزو حافظان نظام اسلامی، برشمرد و افزود: نیروی‌های نظامی و انتظامی کشور در تراز انقلاب و مایه مباهات نظام اسلامی هستند.

وی وظیفه اصلی نیروی انتظامی را حفظ امنیت و آرامش شهروندان بیان کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های نظام و جامعه اسلامی از نگاه قرآن، داشتن آرامش و امنیت است که از این منظر نیز نیروی انتظامی جایگاه ویژه‌ای را برخوردار است.

عضو شورای مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: در عرصه مبارزه با مخلان نظم اجتماعی و مجرمان، پلیس پایتخت دارای نمره بالایی است.

وی اظهار داشت: امروز شرایط کشور ویژه است و این به سبب توطئه‌ها و دشمنی‌ها و مشکلات اقتصادی کشور است و از این روی فرهنگ مقاومت و ایستادگی در مقابل هجمه دشمن، پیامی است که باید از جامعه اسلامی به خارج از مرز‌های کشور مخابره شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که تسلیم شدن در برابر دشمنان هزینه بسیار بالایی دارد، گفت: مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان به مراتب هزینه‌های کمتری نسبت به تسلیم شدن دارد.

این مقام مدعو، دلیل وجود امنیت در شهر‌ها و بیمه بودن مردم در برابر خطرات و جرائم را مرهون تلاش پلیس برشمرد و افزود: همین که مردم به راحتی به امور روزانه و زندگی خود می‌پردازند، نشان از تلاش و فداکاری شبانه روزی کارکنان و ماموران پلیس است.

وی فرمانده کشور اسلامی را در عصر غیبت، عالمی ولایت فقیه دانست و گفت: امروز دنیا می‌داند که حرف آخر در عرصه‌های کلان را در این کشور رهبر فرزانه و معظم حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) می‌زند و این نمونه، اقتدار در سایه فرمانده کل قوا است.

امام جمعه موقت تهران، وحدت را از ملزومات ویژه کشور برشمرد و اظهار داشت: وحدت مردم با مردم، مسئولان با مسئولان، و مردم با مسئولان به رشد و تعالی جامعه منجر می‌شود.

آیت الله خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: علی رغم تبلیغات دشمنان، تمام نظرسنجی‌ها حاکی از اعتقاد محکم و بیش از ۹۰ درصدی مردم ایران به دین و مذهبشان است و باید قدر این مردم را دانست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.