سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱۰ نفر برای رقابت‌های قرآنی سیستان و بلوچستان برگزیده شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: مرحله استانی چهل و دومین دوره رقابت‌های سراسری قرآن کریم بزودی با حضور ۱۱۰ نفر در دانشکده علوم قرآنی زاهدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام محسن مومنی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مرحله شهرستانی این دوره از رقابت‌های قرآنی اردیبهشت با حضور هزار نفر در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر و زهک برگزار شد.

وی ادامه داد: نفرات برتر مرحله استانی در رشته‌های حفظ ۱۰،۲۰ و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل، رشته‌های اذان و دعاخوانی بعد از رقابت در ۲۰ تیر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: داوری این سری از رقابت‌های قرآنی توسط ۱۲ نفر از اساتید کشوری و استانی انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: حضور عموم علاقه‌مندان برای استماع تلاوت‌ها و مشاهده رقابت‌های قرآنی آزاد است.

 سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی به حساب می‌آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می‌زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می‌برند.

تربیت افزون بر ۵۰ هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های متعدد و محافل قرآنی و وجود صد‌ها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ع

رقابت‌های قرآنی  با حضور هزار نفر برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.