سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازرسی انتقال خون در کردستان

مدیرکل دفتر مستندات سازمان انتقال خون ایران ، با هدف آماده سازی انتقال خون کردستان جهت حضور ممیزین شرکت داروسازی اوکتافارما اتریش را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آرزو موحدی؛ مدیرکل دفتر مستندات سازمان انتقال خون ،بازرسی دو روز به طول انجامید و توسط تیم دو نفره تشکیل شده از مدیرکل دفتر مستندات و مدیر ارسال پلاسما ستاد مرکزی سازمان انتقال خون ایران انجام شد.

آرزو موحدی گفت: ایران در جریان این بازرسی، ارسال پلاسما به کشور‌های اروپایی را نقطه عطفی در ارتقای کیفی محصولات و فرآیند‌های سازمان انتقال خون برشمرد. هدف سازمان انتقال خون ایران از اجرای برنامه جمع آوری پلاسما رسیدن به خودکفایی و مدیریت اقتصاد سلامت در تامین دارو‌های مشتق از پلاسمای سالم و با کیفیت ایرانی است.

وی بیان کرد: ایران در بسیاری از شاخص‌ها رتبه اول را در منطقه دارد، در منطقه مدیترانه‌ی شرقی متوسط نرخ اهدای خون به ازای هر هزار نفر جمعیت عدد ۱۴.۹ است و در این در حالی است که ایران با اختلاف به عدد ۲۵ رسیده است که بسیار قابل توجه است.

موحدی به سلامت فرآورده‌های خون در ایران نیز اشاره کرد و یادآور شد: بیش از ۱۲ سال است که ۱۰۰% خون‌های اهدایی در ایران توسط اهداکنندگان بدون چشمداشت و داوطلب تهیه می‌شود در صورتی که این رقم در منطقه در حدود ۵۰ درصد است و ایران با اختلاف پیشتاز دیگر کشور‌ها در بحث سلامت خون است.

در جریان این بازرسی دو روزه آزمایشگاه ها، کلینیک اهداکنندگان خون، گروه‌های آموزش و تضمین کیفیت، اداره کنترل کیفی، سردخانه‌های نگهداری محصولات، انبار‌های نگهداری مواد و تجهیزات و آرشیو مستندات مورد بازرسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر مستندات سازمان انتقال خون ایران هدف نهایی این بازرسی را تصحیح و بهبود بخشی مستمر فرآیند‌ها جهت آماده سازی انتقال خون کردستان برای ورود ممیزین شرکت تولید دارو اوکتافارما اتریش بیان کرد.

گفتنی است: پیشتر کیفیت محصولات تولیدی انتقال خون کردستان توسط شرکت MIC، سازمان بین المللی صادر کننده گواهینامه و ارائه دهنده خدمات آموزشی و Csl Plasma، یکی از معتبرترین شرکت‌های اروپایی تولید دارو‌های مشتق از پلاسما مورد ارزیابی و تایید قرار گرفت است.

انتقال خون کردستان در آینده‌ای نزدیک میزبان ورود ممیزین وزارت بهداشت اتریش است و در صورت کسب تاییدیه از آنان برای دومین دوره پیاپی مجوز ارسال فرآورده‌های پلاسمایی به اروپا را کسب خواهد کرد.

انتهای پیام / م

 انتقال خون در کردستان   مورد بازرسی قرار گرفت

برچسب ها: انتقال خون ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.