سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرواز هواپیما‌های تجسسی روسیه بر فراز قلمرو آمریکا و سوئد

بنابر گزارش روزنامه «ستاره سرخ» ناظران نظامی روسیه از امروز تا ۲۹ ژوئن پرواز‌های تجسسی را بر فراز قلمرو آمریکا و سوئد اجرا می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه «ستاره سرخ» گزارش داد یک گروه از ناظران نظامی روسیه از امروز تا ۲۹ ژوئن پرواز‌های تجسسی را بر فراز قلمرو آمریکا و سوئد انجام خواهند داد.

روزنامه رسمی نیرو‌های نظامی روسیه در گزارشی اعلام کرد یکی از این (پروازها) توسط هواپیمای «تو-۱۵۴ ام ال کا-۱» از ۲۴ تا ۲۹ ژوئن و بر روی قلمرو آمریکا انجام می‌شود. دیگر پرواز روسی نیز بر روی قلمرو سوئد و توسط هواپیمای تجسسی‌ «ای ان-۳۰ بی» روسیه در منطقه پرواز آزاد در آپسالا در همان دوره زمانی انجام خواهد شد.

این پرواز‌ها براساس پیمان بین‌المللی آسمان‌های باز انجام خواهد شد. مسیر‌های پروازی با آمریکا و سوئد هماهنگ شده و کارشناسان این دو کشور در این پرواز‌ها همراه با کارشناسان روسی خواهند بود و استفاده از تجهیزات نظارتی و تجسسی و انطباق آن با پیمان آسمان‌های باز را کنترل خواهند کرد.

پیمان آسمان‌های باز توافقنامه‌ای بین ۳۴ کشور جهان و در خصوص اجازه پرواز هواپیما‌های جاسوسی و تجسسی بر فراز مناطق کشور‌های عضو این پیمان است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.