سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز اندازه شناسی ایران مطرح کرد:

راه اندازی سیستم بین المللی یکای اندازه گیری استاندارد در کشور

معدنی پور گفت: قصد داریم سیستم بین‌المللی یکا‌های جدید راه بیندازیم که برای این امر به کمک دانشگاه‌های کشور نیاز داریم.

به گزارش  خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، خسرو معدنی پور رئیس مرکز اندازه شناسی ایران در حاشیه یازدهمین همایش روز جهانی اندازه‌شناسی گفت: یکا‌های SI از ۱۹۶۰ معرفی شد و تا به امروز یکا‌های جدیدی به این سیستم اندازه گیری اضافه شده است.

رئیس مرکز اندازه شناسی ایران افزود: توسعه کنترل و نظارت در حوزه اندازه‌شناسی قانونی، استقرار سیستم کیفیت در آزمایشگاه‌های مرجع اندازه‌شناسی و کنترل سنجش دقت اندازه‌گیری در محصولات از کار‌هایی است که مرکز اندازه‌شناسی ایران انجام داده است.

معدنی پور تصریح کرد: سیستم کیفیت در آزمایشگاه‌ها در حوزه جرم و کمیت‌های مرتبط، ابعاد، دماسنجی و الکتریسیته و مغناطیس انجام شده و قرار است در حوزه زمان و فرکانس که نقش مهمی در امنیت ملی دارد، نیز صورت بگیرد.

وی ادامه داد: طرح مرکز ملی اندازه‌شناسی ایران نیز تدوین شده است. استقرار سیستم اندازه‌گیری ملی و ایجاد قابلیت ردیابی نتایج اندازه‌گیری و کالیبراسیون، توسعه نظارت و کنترل اندازه‌شناسی قانونی در راستای صیانت از حق‌الناس از جمله برنامه‌های آینده مرکز اندازه‌شناسی ایران است.

رئیس مرکز اندازه شناسی ایران اظهار کرد: قصد داریم سیستم بین‌المللی یکا‌های جدید را در کشور راه بیندازیم که برای این امر به کمک دانشگاه‌های کشور نیاز داریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.