سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد تحول در قوه قضاییه نیازمند اصلاح ساختار‌های قانونی است

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: ایجاد تحول در قوه قضاییه نیازمند اصلاح ساختار‌های قانونی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در نشست با مدیران و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان با بیان اینکه رسیدن به یک قوه قضاییه مطلوب نیازمند اصلاح ساختار‌های قانونی است گفت: امروز یکی از اساسی‌ترین نیاز‌های دستگاه قضایی اصلاح ساختار‌ها قانونی و دومین مولفه ساختار نیروی انسانی و کارآمد است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در گام دوم انقلاب قرار داریم و مصادف شده است با تغییرات اساسی در قوه قضاییه و حکم انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان ریاست قوه قضاییه، یکی از نکات بسیار مهمی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است ایجاد تحول در قوه قضاییه است و این تحول یک شبه اتفاق نمی‌افتد بلکه نیازمند مولفه‌ها و ساختار‌هایی است که باید اتفاق بیفتد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این جلسات ایجاد فضای مساعد است تا از نظرات عزیزان در جهت آسیب زدایی از اقداماتی که در دستگاه‌های اجرایی اتفاق می‌افتد جلو گیری شده و نارسایی‌ها برطرف شود.

وی همچنین بحث رسیدگی به اختلافات دستگاه‌های اجرایی که مصوبه هیئت وزیران است را مورد تأکید قرار داده و از استقبال دستگاه قضا از این موضوع سخن گفت و اظهار داشت: حق مردم اولی‌تر از حق حاکمیت است و احقاق حق مردم از واجبات و اولویت‌های دستگاه قضایی است.

 

انتهای پیام/ش

دیداررئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی  با مدیران و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی

برچسب ها: دادگستری ، جوانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.