سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرد؛

تخصیص ۳۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی راه‌های آسیب دیده از سیل/ ارز ۴۲۰۰ تومانی پابرجا است

نوبخت گفت: دولت روز گذشته رقم ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی راه‌های آسیب دیده مناطق سیل زده اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم امضای تفاهم‌نامه با مدیران عامل بانک‌ها برای تخصیص منابع مالی در جهت بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده اظهار کرد: بر اساس گزارش قرارگاه بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان به ابنیه و زیرساخت‌ها آسیب وارد شده است.

وی ادامه داد: برای تأمین منابع لازم جهت بازسازی و نوسازی اماکن تخریب شده مقرر شد تا تقسیم کار ملی صورت گیرد. ۲۳ هزار میلیارد تومان از این رقم توسط ردیف‌های مختلف دولتی تأمین خواهد شد.

نوبخت گفت: رقم ۲۳ هزار میلیارد تومان از اعتبارات دولتی پرداخت خواهد شد، اما علاوه بر خسارات سیل ما گرفتار شدید‌ترین و ظالمانه‌ترین تحریم علیه ایران هستیم.


بیشتر بخوانید: ۱۷ بانک برای تخصیص اعتبار به سیل‌زدگان داوطلب شدند


رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: نظام بانکی رقم ۱۵ هزار میلیارد تومان را متقبل شد تا به بازسازی سرعت ببخشند.

نوبخت گفت: دولت روز گذشته رقم ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی راه‌های آسیب دیده مناطق سیل زده اختصاص داده است.

نوبخت بیان کرد: روز گذشته دولت رقم یک هزار و چهارصد میلیارد تومان برای بازسازی خطوط لوله و سیم‌های برقی و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی اماکن شهری و روستایی تخصیص داد.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال سال رونق تولید است رقمی بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد تومان برای ایجاد ۹۸۸ هزار فرصت شغلی تعبیه شده است که این رقم با همکاری بانک‌ها پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به انتظارات عمومی از پرداخت به موقع تسهیلات بیان کرد: برای تخصیص اعتبار به یک واحد تولیدی و یا فرد حقیقی باید قوانین با قاطعیت اجرا شود تا در آینده شاهد افزایش بدهی و معوقات بانکی نباشیم.

وی افزود: با توجه به همکاری نظام بانکی، سال گذشته رقم ۵۴ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی پرداخته شده است.

نوبخت گفت: دولت طبق آخرین آمار تاکنون رقم ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان گندم خریداری کرده است و از این رقم ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به گندمکاران پول پرداخت شده است.

وی در جمع خبرنگاران از پرداخت ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیل به مناطق سیل زده خبر داد و گفت: در حال حاضر مسیری برای برداشت منابع مالی از صندوق توسعه ملی تعریف نشده است و با تمام توان از ردیف بودجه‌های دولتی و همکاری بانک‌ها و کمک‌های عظیم مردمی به اجرای این طرح خواهیم پرداخت.

نوبخت تصریح کرد: تصمیمی برای حذف ارز ۴۲۰۰ اتخاذ نشده است و در صورت اتخاذ تصمیم منبع اصلی این اخبار سخنگوی رسمی دولت است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.