سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۹ درصدی بارندگی ها نسبت به سال گذشته در زنجان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: با بارندگی‌های خوب در سال آبی جاری بیش از ۲۷۶ میلیون مترمکعب آب در پشت ۴ سد استان ذخیره شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان، از زنجان،  مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان  با اعلام اینکه مجموع آب ذخیره شده در پشت ۴ سد کینه ورس، گلابر، تالوار و تهم را ۲۷۶ میلیون مترمکعب است گفت: علاوه بر ذخایر آب سد‌ها ۱۷۲ میلیون مترمکعب آب نیز رهاسازی شده است. 

رضاپور با بیان اینکه میزان بارندگی سال آبی جاری در استان تا روز گذشته ۴۱۵ میلی متر است گفت: این میزان بارندگی در مقایسه با سال آبی گذشته ۲۹ درصد و در مقایسه با متوسط بلند مدت ۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سد‌های تهم ۷۶ درصد، کینه ورس ۹۹ درصد، گلابر ۶۲ درصد، و تالوار ۲۷ درصد ذخیره آب دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اعلام اینکه در استان زنجان ۱۴ هزار و ۲۰۰ حلقه چاه دارای پروانه بهره برداری هستند گفت: تاکنون ۳ هزار و ۶۷۸ حلقه چاه در استان مسدود شده است و با این اقدام از برداشت غیرمجازحدود ۲۰۳ میلیون مترمکعب آب جلوگیری شده است.

رضا پور با بیان اینکه برای تقویت سفره‌های زیرزمینی سالانه ۳۰ میلیون مترمکعب تغذیه مصنوعی صورت میگیرد افزود: تاکنون در استان ۲۷۴ میلیون مترمکعب تغذیه مصنوعی آب‌های زیرزمینی انجام شده است.

وی با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف بهینه آب از افت آب در ۶ دشت استان گفت: در بین این دشت‌ها دشت ابهر با ۱۴۰ سانتی متر بیشترین میزان افت آب را دارد.
 
انتهای پیام/ن
 

ذخیره ۲۷۶ میلیون متر مکعب آب در سد‌های استان زنجان

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.