سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع اسبق آمریکا: بعید می‌دانم ترامپ مساله حمله به ایران را مورد بررسی قرار داده باشد

لئون پانتا، وزیر دفاع پیشین آمریکا با انتقاد از ادعای ترامپ در زمینه حمله به ایران و سپس لغو آن در لحظات پایانی گفت، بعید می‌داند که درباره این تصمیم مهم بحث و بررسی خاصی صورت گرفته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نیوزمکس، لئون پانتا، وزیر دفاع پیشین و رئیس اسبق سازمان سیا با انتقاد از ادعای ترامپ در زمینه حمله به ایران و سپس لغو آن در لحظات پایانی گفت، بعید می‌داند که درباره این تصمیم مهم بحث و بررسی خاصی صورت گرفته باشد.

لئون پانتا درباره ادعای ترامپ برای حمله نظامی به ایران گفت: «از اینکه این حمله نظامی انجام نشد کمی آسوده شدم.»

وی با اشاره به عقب نشینی ترامپ در لحظات آخر نیز گفت: «من تشکر می‌کنم که چنین چیزی اتفاق نیفتاد. اما امیدوارم که آن‌ها برای چنین تصمیمی خوب آماده شده بوده باشند تا اینکه این تصمیم را در دقیقه آخر گرفته باشند.»

با این حال پانتا از دولت آمریکا انتقاد کرد که اجازه داده است اوضاع به چنین نقطه‌ای برسد. وی با اشاره به این موضوع افزود: «در اغلب دولت‌های آمریکا چنین تصمیمی موضوعی است که به طول کامل روی آن بحث و بررسی شده است، من بعید می‌دانم که این مورد (تصمیم به حمله و لغو آن در لحظات آخر) در دولت فعلی آمریکا رعایت شده باشد.»

وزیر دفاع اسبق آمریکا در ادامه افزود: «صادقانه بگویم، اگر شما در دولت چنین تصمیمی برای حمله نظامی گرفته‌اید، طبق تجربه من باید آن را پیش ببرید، اگر ناگهان نظرتان تغییر کند باید هواپیماهایتان که در هوا هستند را دستور عقب نشینی بدهید؛ این‌ها می‌توانند حتی منجر به اشتباهات محاسباتی بزرگتر شوند.»

لئون پانتا در پایان به کاخ سفید توصیه کرد که حضور خود را در منطقه تقویت کند و بیشتر و بیشتر به دنبال دیپلماسی و مذاکره باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۳ تير ۱۳۹۸
خودشونم میدونن حمله به ایران به افسانه ها پیوسته