سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریافت ۷ نشان بین ‍‌المللی توسط هنرمندان چهارمحال و بختیاری

هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری تا کنون ۷ نشان بین ‍‌المللی و ۴۷ نشان ملی دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد رئیسی معاون صنایع دستی اداره کل صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۵۲ محصول صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری با فعالیت ۶ هزار نفر در این استان تولید و روانه بازار‌های مصرف داخلی و خارجی می‌شود.

وی افزود: قانون حمایت از صنعتگران و هنرمندان فعال در عرصه صنایع دستی در سال ۹۶ تصویب شد، اما به علت نبود ضمانت مالی این قانون هنوز اجرایی نشده است.

رئیسی اضافه کرد: هنرمندان چهارمحال و بختیاری تا کنون موفق به دریافت ۷ نشان بین ‍‌المللی (یونسکو) و ۴۷ نشان ملی (مرغوبیت کالا) شده اند.

وی ادامه داد: پیگیری برای ثبت برخی شهر‌های استان به عنوان شهر ملی و یا شهر جهانی در رشته‌های صنایع دستی و همچنین ثبت بیشتری از تولیدات صنایع دستی در فهرست آثار بین ‍‌المللی (یونسکو) و نشان ملی (مرغوبیت کالا) در دستور کار مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.

بافته‌های داری مانند فرش، گلیم، چوغا، نمد مالی، گیوه دوزی، خورجین بافی، گلیم بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی، قفل سازی و خاتم از مهمترین  صنایع دستی چهارمحال و بختیاری هستند.

انتهای پیام/ف

تولید ۵۲ محصول صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.