سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

۲۵ فرودگاه سم‌پاشی در شهرستان‌های آلوده به ملخ بازسازی شد/ اعزام یک فروند هواپیما از فارس به ایلام

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از بازسازی ۲۵ فرودگاه سم‌پاشی در شهرستان‌های آلوده به ملخ و اعزام یک فروند هواپیما از فارس به ایلام خبر داد.

قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به اینکه مبارزه با ملخ‎های صحرایی به صورت جدی ادامه دارد، اظهار کرد: ۲۵ فرودگاه سم‌پاشی در شهرستان‌های آلوده مرمت و بازسازی شده و با توجه به ورود ملخ از کشور عراق به استان ایلام یک فروند هواپیما از فارس به این استان اعزام شد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه در برخی شهرستان‎ها در خطبه نماز ضرورت بسیج همگانی در مبارزه با ملخ را یادآورشدند، افزود: ۱۴ شهرستان در استان فارس درگیر حمله ملخ هستند، برای هر شهرستان درگیر مبارزه یک شهرستان، یک مدیر ارشد ستادی و یک کارشناس فنی معین در نظر گرفته شده تا نیاز‌های فنی و پشتیبانی شهرستان تامین شود.

ردیابی ملخ صحرایی در بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از مزارع فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اضافه کرد: ملخ صحرایی در بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی، باغی و عرصه‌های طبیعی استان فارس ردیابی شده است.

قاسمی تصریح کرد: افزون بر ۴۳ هزار هکتار سم‌پاشی علیه ملخ انجام شده که حدود ۳ هزار هکتار آن سم‌پاشی هوایی بود.

وی بیان کرد: بالغ بر ۲۵ تن سم دلتامترین، مالاتیون و فنیتروتیون در سم‌پاشی علیه ملخ صحرایی مصرف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: به منظور جلوگیری از ورود ملخ به مزارع و باغ‌ها، بیش از ۹۰ درصد مبارزه در عرصه‌های منابع طبیعی بوده است.

انتهای پیام/چ

بازسازی فرودگاه سم‌پاشی در شهرستان‌های آلوده به ملخ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.