سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: پیام هشدار حمله به ایران ندادم

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با ان‌بی‌سی ادعای خبرگزاری رویترز مبنی بر ارسال پیام تهدیدآمیز به ایران را رد کرد و آن را «خبر جعلی» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با ان‌بی‌سی ادعای خبرگزاری «رویترز» مبنی بر ارسال پیام تهدیدآمیز به ایران را رد کرد و آن را «خبر جعلی» خواند.

ترامپ درباره اینکه پیامش برای ایران چیست، گفت: «من به دنبال جنگ نیستم.»

دونالد ترامپ افزود: من دو گروه آدم (در دولت خود) دارم. جان بولتون (مشاور امنیت ملی کاخ سفید) قطعا یک شاهین (لقب جنگ‌طلبها) است. اگر با او بود، در آنِ واحد با کل دنیا می‌جنگید.

وی در مورد اینکه آیا برای گفت و گو با ایران پیش شرطی دارد، مدعی شد: «تا جایی که به من مربوط است، نه. تصور می‌کنم ایران خواهان مذاکره و دستیابی به یک توافق باشد. قرارداد هسته‌ای جدید با ایران می‌تواند دو یا چندجانبه باشد.»

ترامپ در این باره افزود: برایم مهم نیست چطور توافقی باشد. می‌تواند جداگانه باشد، یا کلی. این چیزی است که می‌خواهیم، هر چیزی که نتیجه بدهد. آن‌ها نمی‌توانند تسلیحات هسته‌ای داشته باشند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در ادامه در مورد سفر آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن به تهران مدعی شد که این ایرانی‌ها بوده‌اند که می‌خواستند با آمریکا مذاکره کنند و ژاپن را برای این کار واسطه کرده‌اند!

ترامپ همچنین گفت که پیام مکتوبی برای ایران نداشته و صرفا به آبه گفته است که این پیام را به تهران برساند که ایران سلاح اتمی نخواهد داشت و او آماده است که با ایران مذاکره و توافق کند.

در همین حال، رئیس‌جمهور آمریکا، ایران را به نقض توافق هسته‌ای متهم کرد و مدعی شد: فکر می‌کنم آن‌ها سال‌هاست دارند در اماکنی که ما نمی‌توانیم از آن‌ها بازدید کنیم، کار‌هایی می‌کنند. اماکن مهمی هست که الان نمی‌توان از آن‌ها بازدید کرد. ما باید بتوانیم از تمام اماکن بازدید کنیم.

او در خصوص توافق مدنظرش با ایران، گفت این توافق باید مدت طولانی‌تری از برجام داشته باشد و ضمنا موشک‌های بالستیک ایران را نیز پوشش دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به اینکه اروپایی‌ها پایبندی ایران را تایید کرده‌اند، گفت: اروپایی‌ها برایم مهم نیستند. آن‌ها می‌روند و کلی پول درمی‌آورند. فرانسه به ایران خودرو می‌فروشد و کار‌های دیگر می‌کند. ما خیلی هوای اروپا را داشته‌ایم.

ترامپ در بخشی از مصاحبه‌اش در پاسخ به این سؤال که آیا ایران به دنبال تحریک اوست، گفت: معتقد نیستم که ایران در تلاش برای تحریک از طریق سرنگون کردن پهپاد بوده باشد.

­رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری در پاسخ به این سوال مجری شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی که آیا پلیس اف‌بی‌آی باید درباره مرگ روزنامه نگار سعودی (خاشقجی) تحقیق کند، ادعا کرد هم اکنون نیز در این باره تحقیقات سنگینی صورت گرفته است.

وی افزود: در گفتگوی تلفنی که با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی داشتم درباره مسئله خاشقجی صحبتی نکردم.

ترامپ که پیش از این بار‌ها پول را تنها دلیل اهمیت روابط با عربستان سعودی توصیف کرده بار دیگر با لحنی تحقیرآمیز از سعودی‌ها یاد کرد و گفت ایالات متحده باید از عربستان سعودی که کشوری ثروتمند است، پول بگیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۳ تير ۱۳۹۸
آن‌ها نمی‌توانند تسلیحات هسته‌ای داشته باشند..........این حرف خطرناک هست
صمد.ج.ب
۱۰:۳۷ ۰۳ تير ۱۳۹۸
کسی که عیاش باشد هم صحبت شدن با آن ، فاجعه به بار می آوردوترامپ هم جزء همانها می باشد،آدم عیاش مغزش بدرستی کار نمی کند فقط به فکر پست خویی است.نه آمریکا ونه اروپا، به درد مملکت ما نمی خورند،همه دست همت بالا بزنیم وبه فکر پیشرفت کشور باشیم،قوه قضائیه نیز با اختلاس گران وقاچاقچیان برخوردی شدید،تااعدام مد نظر داشته باشد.کشور شکوفا می شود.
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۳ تير ۱۳۹۸
این یک دیوانه روانی است
توافق با دیوانه و نابالغ کاری بیهوده است
احمدی
۱۰:۲۹ ۰۳ تير ۱۳۹۸
شاید بعضیها ساده بگیرن سرنگونی پهباد آمریکائی رو !! یا فقط بگن که پهباد رادار گرزیز فوق پیشرفته را زدیم !! ولی غیر از اینها شما یک کشور (حتی خیلی قدرمند-بعداز آمریکا) را میتونید نام ببرید که جرائت کرده باشه یه پهاد ساده و کوچیک (نه پیشرفته وگرون قیمت) از آمریکا را زده باشه یا بزنه !! نهایت اگه بدونن به حریم هوائی کشورشون تجاوز کرده ، به سیفریشون میگن وابراز ناراحتی میکنن !! ولی ایران ببینید چند تا پهباد ازشون زد وهیچ غلطی هم نتونستن بکنن !! آمریکا هم الان از ساقط شدن پهباد ناراحت هست ولی عصبانیتش اینه که الان آبروش رفته وکاری نمیتونه بکنه و میگه که کشورهای دیگم کم کم براش تره هم خورد نمیکنن !! و اونها هم از ایران پیروی میکنن وشاید پهباد بعدیشا مثلا چین بزنه !!
امین صمصامی
۱۰:۲۱ ۰۳ تير ۱۳۹۸
ترامپ نامرد چی میگی جرات داری جنگ شروع کن ترسو تو عددی نیستی
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۳ تير ۱۳۹۸
اظهارات ترامپ گزافگویی است ترامپ مدعی است نمیگذارد ایران بمب اتم داشته باشد بایدبرنامه موشکی ایران درمذاکرات گنجانده شود.........نمیدانم ملتهای جهان ترامپ وسران آمریکا راتمسخر نمیکنند واقعا"حرفهای این مرد تمسخرآمیز است نمیداند دررابطه باچه کشوری صحبت میکند پیشنهادمیدهم ترامپ آرشیو رسانهای آمریکایی رامطالعه کند ببیند ازچهل سال قبل خواسته تمام روسای جمهورآمریکا همین مزخرفات بوده که هرگز به آرزوی خود نرسیدند ترامپ فکرمیکنند بایک کشورجهان سومی حرف میزند به ترامپ اطلاع دهید مقام معظم رهبری فتوای حرام بودن بمب اتم راصادرکرده(خب اینها مسلمان نیستند.مسیحی هم نیستند نمی فهمند فتوای یعنی چه)نمیدانم این مرد چکاره است که نگذارد مابمب اتم بسازیم به این مردک بگویید شماتصمیم داشتید بااین پهباد مقدمات حمله به چند نقطه درایران رابا هواپیمای جنگنده فراهم نمایید بااعزام این پهبادخواستید میزان آمادگی ارتش ایران راموردسنجش قراردهید بحمدالله فهمیدی شبانه روزارتش ایران بیدار وآماده است شما مدعی بودید هواپیمای سرنگون شده شما پنهان کاراست هیچ سامانه ای قادر به سرنگونی آن نیست پس بفرمایید چرا آنرا روز روشن نفرستادید پایگاه محل پرواز آن هم درکشورامارات بوده آنجا هم روز بوده بفرمایید انگیزه شما ازشب به پرواز درآوردن آن هواپیمای ساقط شده چی بوده؟شماقادر به متوقف کردن مانیستید حتی به کمک متحدان منطقه ای خود قادر به حمله به مانیستید آنچنان شبیه خون به شما میزنیم که درتاریخ ماندگار باشد اگر ماملت ایران برنامه موشکی نداشتیم چگونه میبایست پهباد متجاوز شماراسرنگون نماییم چگونه بامتجاوزین برخورد نماییم
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۳ تير ۱۳۹۸
حمله یه ایران = جنگ جهانی سوم = پیچیده شدن طومار داستان حیات در کائنات
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۳ تير ۱۳۹۸
آقای ترامپ یادت باشه پهپادات سر به هوا شدن به نظر من جمعشون کن برو از این پس معلوم نیست خطی ازت بخونن از شام(شیخ نشین امارات میکروسکوپی) بلند میشن اما معلوم نیست کجا به زمین بشینن و سفره دلشون رو باز کنن
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۳ تير ۱۳۹۸
این بخت برگشته خوب از قدرت ایران خبر دارد و دارد دست و پا میزند تا بلکه با ایجاد رعب و وحشت در دل دیگر کشورها یک عده کشور به ظاهر اسلامی بی روق را با خود همراه کند تا با ثروت و هزینه آنها ایران را مهار کند.
ناشناس
۰۵:۱۰ ۰۳ تير ۱۳۹۸
ننگ بر ترامپ ملعون
ناشناس
۰۲:۵۹ ۰۳ تير ۱۳۹۸
بین حرف زدن تا عمل کردن خیلی فرق هست همش بلوف میزنید.
فرزاد
۰۲:۴۹ ۰۳ تير ۱۳۹۸
از قالیشویی توی تورقوزآباد میخواد بازدید کنه
Mostafa,abbasi
۰۲:۲۸ ۰۳ تير ۱۳۹۸
سلام . میگم آقای ترامپ دیوانه ، نمیخواین براتون نوشابه هم باز کنیم که یه موقع این خواسته هاتون توی گلوتون گیر نکنه و باعث خفه شدنتون بشه . احمق اینهمه اورت ناشتا میدی یوقت سردیت نکنه . آخه دیوانه ی
خوش اشتهای پروتوقع و از خود متشکر ، توی اینهمه کشوری که روی این کره ی خاکی هستش ، کدوم کشور و سرزمینی وجود داره که بیاد بادست خودش انبار تسلیحاتشو به دشمن خونیش نشون بده که تو چنین توقعی از کشور جمهوری اسلامی ایران داری ؟نادان ما کشور ایران هستیم ، یک کشور بزرگ با ملتی بزرگ و با فرهنگ استقامت و شهادت رشد کردیم و خو گرفتیم . تو و امثال تو و حتی بزرگتر از توهم نمیتونه ما ملت بزرگ و متدین ایران رو از اهداف به حقمون محروم کنه . ما ملت بزرگ ایران بهت نصیحت میکنیم که با دم شیر بازی نکن که سرت رو به باد فنا ندی .
ناشناس
۰۲:۰۵ ۰۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
ما هیچ مذاکره ای با شماها نخواهیم داشت
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۳ تير ۱۳۹۸
کاش همه در صلح و صفا زندگی می کردند و هر کسی مَشغول زندگی خودش بود و به هم کاری نداشتیم.مثلا آمریکا چرا از آن سوی دنیا به اینطرف دنیا کار دارد.؟؟چرا مشغول زندگی و کشور خورشان نیستند؟ مثل ژاپن و چین.به جایی کار ندارند خیلی هم مردمشان دارند خوب زندگی می کنند.
ناشناس
۰۱:۵۰ ۰۳ تير ۱۳۹۸
ملعون دروغگو ما از مسولین مون میخایم که اصلا با شما ها دیگه مذاره نکنن...مرگ بر امریکا
مصمم
۰۰:۰۴ ۰۳ تير ۱۳۹۸
من نمی دونم وقتی یک رئیس جمهور کشوری مثل آمریکا با آن همه دبدبه و کبکبه بعد از آن پیام علنی می گوید « این ایرانی‌ها بوده‌اند که می‌خواستند با آمریکا مذاکره کنند و ژاپن را برای این کار واسطه کرده‌اند! ،» از خودش ، از آن خبرنگار ، از آقای آبه شینزو نخست وزیر ژاپن خجالت نمی کشه ؟
نصیر.
۲۳:۴۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سلام.مسئولین باید برجام استعماری را فراموش کنند و به فکر مملکت و خودکفایی و پیشرفت ان باشد و بهانه پوچ نیاورند و به اشفته بازاری کمک نکنند.
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
ترامپ کی باشه که بخواد از مراکز مختلف کشور بازدید کنه آمریکا خودش دارای بزرگترین انبار سلاح هسته ایه بهتره اول از کشور خودش شروع کنه نه ایران که هنوز به کشوری تجاوز نکرده نمیفهمه چی میگه
کشور بی فرهنگ =آمریکا
هنوز یاد نگرفتن با یک کشور متمدن چطور رفتار کنن
اکبر
۲۱:۱۹ ۰۲ تير ۱۳۹۸
جگرمیخوادفرمان بدی که توجگر نداری ترسو دیوانه
هادی
۲۱:۱۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
من میدونستم آمریکا ترسو تر از این حرفاست که بخواد پیام تهدید آمیز بده
خوشنامي
۲۰:۴۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
مرگ بر آمريكا
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
ببین اروپا یی ها دارند خودشان فدای آمریکا میکنند آمریکایی ها بهایی نمی دهند
محسن نصیروند
۲۰:۰۹ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سلام،کشور ما دوست واقعی همه کشورهاست ولی وقتی تجاوزی از هر نوع به این کشور اسلامی عزیزمان صورت گیرد جواب ان قاطع و غیر قابل تصور خواهد بود.خسته نباشید به پدافند هوایی سپاه و پدافند یکپارچه کشوری که قاطعانه جواب متجاوز به حریم هوایی کشور را دادند،آری سربازان وطن همیشه بیدارند،تقدیر و تشکر از دلیرمردانی که این پهباد پیشرفته جاسوسی را در حین تجاوز به مرزهای هوایی کشورمان شکار کردند،قابل توجه آنهایی که می گفتند موشکهای ایران ماکت هست،پس دیدند که چگونه به هدف خورد،آری جای جای ایران پر است از صدها هزار موشک نقطه زن که اماده شلیک به اهداف مورد نظر هست پس دشمن فکر تجاوز به خاک مقدس ایران را نکند که خسارات سنگین خواهد دید،ایران هیچ گاه به دنبال جنگ نبوده ولی به متجاوز جواب قاطع خواهد داد،بهتر هست غربیها از خلیج فارس بروند و امنیت ان را به ایران و کشورهای منطقه بسپارند. ،دهه شصتی،فوق لیسانس،فرزندایثارگر،بیکار.با تشکر***"♡
بابایی
۲۳:۳۶ ۰۲ تير ۱۳۹۸
احسنت برادر عالی بود،خسته نباشید برادران سپاهی
رضاپوری
۲۳:۳۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سلام.از برادران عزیز زحمتکش پدافند هوایی سپاه و کشوری تقدیر و تشکر می کنیم.
روحی
۲۳:۴۰ ۰۲ تير ۱۳۹۸
اری کشور ما به متجاوز پاسخ قاطع خواهد داد.
حاجب علی
۲۳:۴۶ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سلام و صلوات بر ارواح پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم،از برادران سپاهی و بعد ارتشی تشکر می کنیم که اجازه تجاوز به حریم هوایی و خاکی ندادند.
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
او در خصوص توافق مدنظرش با ایران، گفت این توافق باید مدت طولانی‌تری از برجام داشته باشد و ضمنا موشک‌های بالستیک ایران را نیز پوشش دهد

همین مورد یعنی پیش شرط
ناشناس
۰۲:۰۱ ۰۳ تير ۱۳۹۸
گل گفتي
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۳ تير ۱۳۹۸
احسنت گل گفتي