سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرحی در عربستان برای اعطای اقامت به خارجی‌ها

عربستان سعودی اجرای طرح ویژه جدیدی را برای اعطای اقامت، مشابه برنامه کارت سبز، آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری رویترز، عربستان سعودی روز یکشنبه طرح ویژه جدیدی را برای اعطای اقامت مشابه برنامه کارت سبز (گرین کارت) که در برخی دیگر کشور‌ها اجرا می‌شود، آغاز کرد تا خارجی‌های ماهر و ثروتمند را جذب کند.

این طرح دو نوع اقامت ارائه می‌کند: اقامت دائم در ازای ۸۰۰ هزار ریال سعودی (حدود ۲۱۳ هزار و ۳۲۱ دلار) و اقامت یک ساله ولی قابل تمدید در ازای ۱۰۰ هزار ریال سعودی (حدود ۲۶ هزار و ۶۶۵ دلار).

این طرح ماه گذشته توسط کابینه سعودی تایید شد ولی روز یکشنبه پرتال آنلاین آن برای ارائه درخواست به روی عموم گشوده شد. این اقامت‌ها امکان تردد آزاد، در اختیار داشتن ملک و تجارت توسط خارجی‌ها در عربستان سعودی را فراهم می‌کند.

در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون خارجی براساس سیستمی که ایجاب می‌کند آن‌ها از سوی یک کارفرمای سعودی حمایت مالی شوند و برایشان روادید خروج و ورود مجدد صادر شود، در عربستان سعودی کار و زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۳ تير ۱۳۹۸
ننگ بر رژیم صهیونیستی
سعید فروزان
۲۳:۴۰ ۰۲ تير ۱۳۹۸
مردم مرفه حجاز از ترسی حوثیها پناه آورده‌اند به نقاط امن اروپا ،ازجمله سوئیس که پر شده از اهالی حجاز و امارات ،آنوقت این دیوانه میخواهد کرین کارت بدهد به خارجیان ،البته ارواح هم گرین کارت حجاز را درخواست نمیکنند