سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۶۰ هزار نفر در طرح غربالگری فشار خون دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر شرکت کرده اند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: ۲۶۰ هزار نفر در محدوده زیر پوشش این دانشگاه از ابتدای اجرای طرح غربالگری فشار خون تاکنون شرکت و خدمات آموزشی، بهداشتی این بیماری را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمد مهران امینی فرد رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر اظهار داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با هدف شناسایی و پیشگیری از عوارض فشار خون در افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

وی ادامه داد: این طرح در ۲ بخش اطلاع رسانی و آموزش از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد و تشخیص و درمان از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر به اجرا در آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر تعداد ایستگاه‌های سنجش فشارخون در حوزه زیر پوشش این دانشگاه را ۷۵۱ پایگاه عنوان کرد و افزود: شمار افراد شناسایی شده مبتلا به فشارخون تا تاریخ ۳۱ خرداد ۲۷ هزار و ۱۳۰ نفر بوده است.

وی گفت: از جمعیت یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر زیرپوشش این دانشگاه در جنوب سیستان و بلوچستان بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت هدف این طرح را تشکیل می‌دهند.

دکتر امینی فرد اظهار داشت: هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی پزشک، پرستار، بهیار و مراقب سلامت به طور مستقیم در این طرح شرکت دارند.

وی پیش بینی کرد که بیش از ۲۵ درصد جمعیت هدف در جنوب سیستان و بلوچستان مشکل فشار خون داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فشار خون با علائم خاموش پس از ۱۵ سال باعث نارسایی‌های کلیوی، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود بیان کرد: مصرف نمک، استرس و چاقی از عوامل مهم ابتلاء به فشار خون است.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ع

آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.